۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
تعداد بازدید: ۵۱۸۹۳۷
یک کارشناس بیمه گفت: یکی از مشکلات، تعدد شرکت‌های بیمه است. تعدادش بیشتر از آن چیزی است که مورد نیاز جامعه باشد و دوم اینکه یک بازنگری اساسی در بسیاری از مقررات بیمه و آیین نامه‌های مصوب شورای عالی بیمه لازم است که البته این کار به تدریج صورت می‌گیرد ولی باید سرعت بیشتری گیرد.
کد خبر: ۳۵۳۲۳

شرکت‌های بیمه به اندازه کافی نیروهای متخصص ندارند/مشکل افزون‌تر مجوزهای جدیدی است که شرکت‌های بیمه‌ای دارند

بیمه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حمید احمدزاده، کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار خطوط به چالش‌های موجود در صنعت بیمه پرداخت و مطرح کرد: صنعت بیمه چالش بسیار زیادی دارد. یکی از مشکلات، تعدد شرکت‌های بیمه است. تعدادش بیشتر از آن چیزی است که مورد نیاز جامعه باشد و دوم اینکه یک بازنگری اساسی در بسیاری از مقررات بیمه و آیین نامه‌های مصوب شورای عالی بیمه لازم است که البته این کار به تدریج صورت می‌گیرد، ولی باید سرعت بیشتری گیرد.

بیشتر بخوانید: موضوعی که به اعتماد مشتری ضربه وارد می‌کند؟/بزرگترین مشکل صنعت بیمه؟/دلایل عدم نفوذ و گسترش بیمه‌های سرمایه‌گذاری

با تعطیلی دانشکده بیمه، متخصصانی که از دانشگاه در بخش صنعت بیمه فارغ‌التحصیل می‌شوند، به تعداد مورد نیاز نیست. این مسئله می‌تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند.

احمدزاده ادامه داد: اگر مقررات بازنگری شود شاید یک مقدار به شرایط موجود کمک کند. سال‌ها است که بیمه‌های خصوصی در بازار در حال فعالیت هستند، اما تعداد بیمه‌ها به نظر بنده زیاد است، اضافه کردن به شرکت‌های بیمه به صورت پشت سر هم بدون بررسی‌های لازم یک چالش جدیدی را می‌تواند دامنگیر صنعت بیمه کند و از این مشکل افزون‌تر مجوزهای جدیدی است که هرکدام از این شرکت‌های بیمه‌ای در راه دارند. این مسئله یک مقدار دست و پاگیر صنعت بیمه است.

وی افزود: یک چالش دیگر، نبود نیروهای متخصص برای اداره شرکت‌های بیمه است، به اندازه کافی نیروی لازم وجود ندارد. با تعطیلی دانشکده بیمه در سال‌های قبل، متخصصانی که از دانشگاه در بخش صنعت بیمه فارغ‌التحصیل می‌شوند، به تعداد مورد نیاز نیست. این مسئله می‌تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند.

کارشناس صنعت بیمه مطرح کرد: مقررات و آیین نامه‌های صنعت بیمه مربوط به سنوات قبل است، تعدادی از آنها بازنگری شده اما تعداد دیگرش باید بازنگری و نظرات کارشناسی لحاظ شود و آن چیزی که به نفع بازار صنعت بیمه است، مصوب شود. حتی در تعداد اعضای شورای عالی بیمه هم باید بازنگری صورت گیرد. این مسائل سلسله مراتبی هستند که باید به تدریج پیگیری شوند.

برچسب ها: بیمه صنعت بیمه نیروی کار متخصص شرکت های مجوزهای جدید شورای عالی
ارسال نظر
آخرین اخبار