۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
تعداد بازدید: ۲۹۰۱۵۶
کارشناس بیمه گفت: زمانی که مشتریان می‌خواهند از مزایای بیمه استفاده کنند متاسفانه خدمات بیمه به سرعت و سهولت در دسترس قرار نمی‌گیرد و مدت‌ها معطل می‌شوند. این بزرگترین مشکل است که باید شرکت‌های بیمه سرعت و سهولت دسترسی به خدمات بیمه را آنقدر افزایش دهند تا مردم هفته‌ها و چند ماه برای گرفتن کوچک‌ترین خسارات در شعب بیمه‌ها معطل نشوند.
کد خبر: ۳۵۲۰۷

بهترین تبلیغ برای صنعت بیمه؟/مردم حاضر نیستند از خدمات بیمه استفاده کنند!/شاخص‌های ضریب نفوذ بیمه‌های بازرگانی پایین است

بیمه

روز بیمه بهانه‌ای شد تا خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در خصوص چالش‌های بیمه‌های بازرگانی با علیرضا امیرپور کارشناس بیمه به گفتگو بپردازد.

امیرپور در ابتدا گفت: شاخص‌های ضریب نفوذ بیمه‌های بازرگانی بسیار پایین است. بسیاری از مردم حاضر نیستند از خدمات بیمه استفاده کنند این موضوع به چند علت برمی‌گردد. یکی اینکه شاخص‌های حکمرانی خوب در نظام بیمه کشور بسیار پایین است. زمانی که مشتریان در صورت به وجود آمدن خسارت می‌خواهند از مزایای بیمه استفاده کنند متاسفانه خدمات بیمه به سرعت و سهولت در دسترس قرار نمی‌گیرد و مدت‌ها مشتریان معطل می‌شوند تا بتوانند خسارت خود را دریافت کنند. این بزرگترین مشکل است باید شرکت‌های بیمه سرعت و سهولت دسترسی به خدمات بیمه را آنقدر افزایش دهند تا مردم هفته‌ها و چند ماه برای گرفتن کوچک‌ترین خسارات در شعب‌های بیمه‌ها معطل نشود.

بیمه

مردم جذب بیمه‌های بازرگانی نمی‌شوند!

زمانی که مشتریان می‌خواهند از مزایای بیمه استفاده کنند متاسفانه خدمات بیمه به سرعت و سهولت در دسترس قرار نمی‌گیرد و مدت‌ها مشتریان معطل می‌شوند تا بتوانند خسارت خود را دریافت کنند، این بزرگترین مشکل است.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه مردم از گرفتن خدمات عمومی لذت نمی‌برند ایجاد رضایت‌مندی در این مسئله بسیار پایین است متاسفانه وقتی می‌خواهند خدماتی دریافت کنند با انواع محدودیت‌ها مواجه می‌شوند و بیمه‌گذاران انواع شروط را جلو پایشان می‌گذارند.

نکته بعدی بحث قیمت‌ها است وقتی هزینه‌های بیمه‌ها آنقدر زیاد باشد که در سفره خانوارها جای نگیرد، مردم جذب بحث‌های بیمه‌ای نمی‌شوند. باید وضعیت معیشت و اقتصاد کشور آنقدر بالا رود تا هزینه‌های بیمه فشاری به سفره‌های خانوارها نیاورد.

بیمه

طبق آخرین آمار کمتر از ۵ درصد کشور دارای امور بیمه‌های سرمایه‌گذاری هستند که این تعداد هم به صورت داوطلبانه نبوده، به عنوان پرسنل یک شرکت بوده است. 

 

رضایت‌مندی مردم از خدمات عمومی بیمه ها بسیار پایین است/متاسفانه بیمه‌گزاران انواع شروط جلو پای بیمه گر می‌گذارند

کارشناس بیمه در ادامه مطرح کرد: متاسفانه رگولاتوری حوزه‌های بیمه‌های بازرگانی و بیمه مرکزی از قدرت شایسته در نظام اقتصاد کشور برخوردار نیست. شاید یکی از دلایل عدم نفوذ و گسترش امور بیمه‌های سرمایه‌گذاری این است که بسیاری از مردم با فواید بیمه‌ها آشنا نیستند و اطلاع رسانی شایسته در این خصوص انجام نشده است. باید صنعت بیمه کشور در این زمینه مخاطب خود را اقناع کند و بحث‌های امور بیمه سرمایه گذاری را گسترش دهد. طبق آخرین آمار کمتر از ۵ درصد کشور دارای امور بیمه‌های سرمایه‌گذاری هستند که این تعداد هم به صورت داوطلبانه نبوده، به عنوان پرسنل یک شرکت بوده است. باید در این زمینه بیمه کشور اقداماتی انجام دهد.

صنعت بیمه کشور در حوزه شفافیت، پاسخگویی و نظارت دچار مشکلات اساسی است!

امیرپور خاطرنشان کرد: باید شاخص‌های حکمرانی خوب را در نظام بیمه‌ای به شدت گسترش دهیم. موارد این شاخص‌ها شفافیت، پاسخگویی و نظارت است. متاسفانه در حوزه شفافیت و پاسخگویی صنعت بیمه کشور دچار مشکلات اساسی است و همچنین نظارت. اگر شرکت‌های بیمه نظارت خود را بیشتر کنند و شفاف باشند یعنی تمام خدمات به صورت شفاف در اختیار عموم افراد قرار بگیرد، مشکلات حل خواهد شد. متاسفانه سرعت پرداخت خسارت در صنعت بیمه سرعت مطلوبی نیست. این باعث می‌شود مشتریان در محدودیت قرار بگیرند و علاقه به بیمه کردن تجهیزات خود نداشته باشند. این موضوع بین اعتماد مشتری و سازمان بیمه‌گر ضربه وارد می‌کند. حتماً باید شفافیت، پاسخگویی و نظارت صنعت بیمه تقویت شود.

بیمه

شاید یکی از دلایل عدم نفوذ و گسترش بیمه‌های سرمایه‌گذاری این است که مردم با فواید بیمه‌ها آشنا نیستند و اطلاع رسانی شایسته در این خصوص انجام نشده است. صنعت بیمه کشور باید مخاطب خود را اقناع کند و بحث‌های امور بیمه سرمایه گذاری را گسترش دهد.

کارشناس بیمه در پایان بیان کرد: حاکمیت قانون مهم‌ترین رکن است. حاکمیت قانون باعث می‌شود از اجرای سلیقه ای قوانین، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها خودداری شود، یعنی طوری نباشد که یک شعبه بیمه یک تصمیم بگیرد و شعبه دیگر یک تصویر دیگری ارائه دهد. هدف کل باید گسترش رضایت‌مندی و لذت بردن مشتریان از نظام خدمات بیمه‌ای باشد. میزان رضایتمندی مردم از صنعت بیمه باید روز به روز بالاتر رود، یعنی به سمتی رود که تمام محدودیت‌ها از بین رود. در کل بهترین تبلیغ برای صنعت بیمه این است که مردم و مشتریان از آن صنعت به قدر کافی راضی باشد.

برچسب ها: بیمه صنعت بیمه خسارت بزرگترین اعتماد مشتری بهترین تبلیغ بازرگانی سرمایه گذاری شاخص های خدمات بیمه مردم دلایل
ارسال نظر
آخرین اخبار