۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
تعداد بازدید: ۵۸۵۴۰۰
کاویان، کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: اگر سیاست‌های جدید آقای فرزین اجرایی شود به نفع بازار سرمایه است، اما به شرطی که ادامه‌دار باشد.
کد خبر: ۳۶۷۴۸

همتی گزینه مناسب برای وزارت اقتصاد است به شرط آنکه حرف‌های خود را از یاد نبرند!/حرف‌های فرزین اگر کارشناسی بود باید در دولت سیزدهم می‌گفتند!

حمایت‌های جدید از بورس فقط یک خبر درمانی است/ هنوز نشانه رشد پایدار در بازار دیده نمی‌شود

 

امیر کاویان، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به حمایت‌های جدید رئیس بانک مرکزی از بازار سرمایه اشاره و مطرح کرد: آقای فرزین در زمان ریاست خود از قبل انتخاب آقای پزشکیان هیچ کمکی به بازار نکرد و سیاست‌هایی که اعمال کرد در خلاف جهت بازار سرمایه بود که باعث تضعیف بازار شد. به احتمال زیاد اقدام حمایتی کنونی ایشان به دلیل قرارگیری در فشار زیاد و در جهت حفظ صندلی خودشان است و به نظر می‌رسد که حرف‌های ایشان کارشناسی نیست، چرا که اگر کارشناسی بود باید همین حرف‌ها را هم در دولت سیزدهم می‌گفتند و به آن اعتقاد داشتند، بیشتر به نظر می‌رسد که یک نگرش سیاسی است و به دلیل حفظ صندلی خودشان و باقی ماندن در دولت چهاردهم است.

سیاست‌های جدید به نفع بازار است؟

حمایت‌های جدید از بورس فقط یک خبر درمانی است/ هنوز نشانه رشد پایدار در بازار دیده نمی‌شود

اقدام حمایتی کنونی آقای فرزین به دلیل قرارگیری در فشار زیاد و در جهت حفظ صندلی خودشان است و به نظر می‌رسد که حرف‌های ایشان کارشناسی نیست.

کاویان ادامه داد: به هرحال در تمام دنیا دولت و بانک مرکزی سیاست‌هایی را می‌چینند که به بازار کمک کند و اگر سیاست‌های جدید آقای فرزین اجرایی شود به نفع بازار سرمایه است اما به شرطی که ادامه‌دار باشد و فقط در حد حرف نباشد، چرا که هنوز پولی هم به بازار تزریق نشده است و فقط یک خبردرمانی بوده است و هنوز نشانه رشد پایدار در بازار دیده نمی‌شود.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد گفت: آقای همتی گزینه مناسبی برای تصدی وزارت اقتصاد است چرا که به عرصه اقتصاد وارد هستند و راهکارها و قوانین این حوزه را بلدند، اما به شرط آنکه اگر آمدند پشت میز نشستند، حرف‌های خود را از یاد نبرند و واقعا به سوی اقتصاد آزاد قدم بردارند.

برچسب ها: امیر کاویان بازار سرمایه بورس حمایت رشد بورس محمدرضا فرزین همتی وزارت اقتصاد سیاست‌های پزشکیان دولت سیزدهم
ارسال نظر
آخرین اخبار