۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
تعداد بازدید: ۵۵۱۹۸
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به صندوق توسعه ملی مجوز دادند از منابع مالی خود برای تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها به‌صورت سرمایه‌گذاری و یا تسهیلات‌دهی اقدام کند.
کد خبر: ۳۳۵۸۴

جواز تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها با صندوق توسعه ملی صادر شد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی ماده ۱۳ طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را تصویب کردند.

این مصوبه به شرح زیر است:

الف - متن زیر به بند (پ) ماده (۱۹) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام تأمین مالی کشور مصوب ۰۱/ ۰۲/ ۱۳۹۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی الحاق می‌شود:

آئین نامه اجرایی این بند، توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت دادگستری و بانک مرکزی تهیه شده و حداکثر دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

ب - به منظور تأمین مالی طرح‌های تولیدی و زیربنایی، صندوق توسعه ملی مجاز است به صورت ترکیبی از منابع مالی (ارزی و ریالی) با سازوکاری که به تصویب هیأت امنای آن صندوق می‌رسد، نسبت به تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها به صورت سرمایه‌گذاری و یا تسهیلات دهی اقدام نماید.

برچسب ها: بانک‌مرکزی صندوق توسعه ملی مجلس شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار