۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
تعداد بازدید: ۶۰۲۵۰
شرکت مخابرات به تازگی برای واگذاری شماره‌های رند از صاحبان این شماره‌ها مبالغ گزافی دریافت می‌کند. هزینه چند صد میلیونی که فروشنده خط باید بابت نقل و انتقال خط بپردازد!
کد خبر: ۱۹۴۶۹

 مخابرات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شماره‌های رند تلفن همراه معمولا با قیمت‌های بسیار بالاتر از حد معمول در مزایده‌ها و در بازار به فروش می‌رسند. حالا به نظر می‌رسد که این داغ بودن بازار شماره‌های رند تلفن همراه، باعث شده که شرکت مخابرات نیز به فکر درآمدزایی از طریق شماره‌های تلفن ثابت بیفتد.
پول رُندی خط را پرداخت کنید!
براساس گزارش‌ یکی از مشترکان مخابرات که دارای شماره تلفن رند است، شرکت مخابرات به تازگی حتی برای نقل و انتقال یک شماره تلفن رند از صاحبان این خط‌ها هزینه‌های چند صد میلیونی دریافت می‌کند.
این مشترک  می‌گوید: «برای فروش خط خودم با یک خریدار به مرکز مخابرات مراجعه کردیم. متصدی اعلام کرد که شما پول رندی خط را پرداخت نکردید. باید مبلغ گزافی برای امتیاز خط رند رو پرداخت کنید. تا بتوانید تغییر نام بدهید.»
گزارش‌های میدانی تجارت‌نیوز از یکی ادارات مخابرات در تهران نیز نشان می‌دهد که شنیده‌ها و شایعات در این خصوص حقیقت دارد. چرا که صاحب شماره رند زمانی که برای واگذاری خطوط به مخابرات مراجعه کرد با پاسخ عجیب متصدی مخابرات مواجه شد.
متصدی مخابرات با استعلام شماره رند، اعلام کرد که برای واگذاری، صاحب شماره مبلغی را باید به مخابرات پرداخت کند. رقمی در حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان. البته این رقم براساس بررسی‌های نهایی مخابرات ممکن است کمتر یا حتی بیشتر هم بشود!
پاسخ مخابرات چه بود؟ مخابرات در این باره می‌گوید که «براساس مقررات اجرایی، برای شماره‌های رند و مناسب تلفن ثابت فاقد قرارداد ( شماره‌هایی که بابت رندی هیچ گونه مبلغی پرداخت ننموده‌اند) درصورت وجود تقاضا مبنی بر تغییر نام، مشترک ملزم به پرداخت بهای رندی شماره خود براساس قیمت تعیین شده توسط کمیته نظارتی منطقه خواهد بود. درصورت عدم تمایل به پرداخت بهای رندی ،یک شماره عادی جایگزین و تحویل مشتری میگردد.»
این در حالی است که صاحبان شماره‌های رند ادعا می‌کنند که زمانی که این شماره‌ها را خریداری کردند، هزینه متعارف آن زمان را پرداخت کردند. پس چرا مخابرات اکنون هزینه رندی شماره را دوباره دریافت می‌کند؟
دریافت مبلغ‌های کلان شرکت مخابرات از صاحبان شماره‌های رند برای واگذاری خطوطی که سال‌های پیش آن را خریداری کردند، نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال درآمدزایی بیشتر است./تجارت نیوز

برچسب ها: واردات تلفن همراه اپراتور تلفن همراه
ارسال نظر
آخرین اخبار