۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
تعداد بازدید: ۱۰۹۴۲۹
کارشناس صنعت خودرو گفت: اصولا به نفع کشورهای کم‌جمعیت، مثل ارمنستان نیست که صنعت خودروسازی داشته باشد و واردات خودرو از ایران نیز صرفا جنبه سیاسی دارد تا اقتصادی، چون ارمنستان می‌تواند با پرداخت همین مبلغ، می‌‌تواند محصولات کشورهای اروپایی یا چینی، که کیفیت بهتری هم دارند را وارد کشور کند.
کد خبر: ۲۱۶۸۱

صادرات خودرو، اما نه برای اقتصاد/ دنا و تارا با برند لادا عرضخه میشود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ایران‌خودرو دو محصول دنا و تارا اتوماتیک را به ارمنستان صادر کرده است. البته تعداد خودروهای صادر شده زیاد نیست و به نظر می‌رسد که ایران‌خودرو این دو محصول را به برای تست به این کشور فرستاده است.اما ایران‌خودرو در ازای صادرات این خودروها می‌تواند محصولات کشور ارمنستان را وارد کند؟ ارمنستان صنعت خودروسازی دارد؟بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو  گفت: سال‌هایی که ارمنستان، وابسته به شوروی بود، خودروهای برند لادا را وارد کشور و مصرف می‌کرد. اکنون نیز این کشور همان خودروهای لادا و سایر خودروهای خارجی را وارد می‌کند.او افزود: اصولا به نفع کشورهای کم‌جمعیت، مثل ارمنستان نیست که صنعت خودروسازی داشته باشد. چون بازار محدودی دارند. در حال حاضر نیز خودرویی که ساخت ارمنستان یا محصولی که صرفا برند ارمنی داشته باشد، وجود ندارد.

صادرات خودرو، اما نه برای اقتصاد/ دنا و تارا با برند لادا عرضخه میشود!

 واردات خودرو جنبه سیاسی دارد تا اقتصادی!

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این گونه واردات خودرو نیز صرفا جنبه سیاسی دارد تا اقتصادی. چون ارمنستان می‌تواند با پرداخت همین مبلغ، می‌‌تواند محصولات کشورهای اروپایی یا چینی، که کیفیت بهتری هم دارند را وارد کشور کند.ایران‌خودرو جایگزین لادا می‌شودایران‌خودرو می‌تواند در بازارهای جهانی رقابت کند؟صدرایی توضیح داد: گفته می‌شود محصولات دنا و تارا ایران‌خودرو قرار است در کشور روسیه، با لوگوی لادا عرضه شود. بخش عمده تکنولوژی در خودروسازی لادای روسیه، از رنو می‌آمد. اما هم‌اکنون روسیه هم مانند ایران، در شرایط تحریمی قرار گرفته و برند رنو این کشور را ترک کرده است.او گفت: با هدف اینکه محصولات ایران‌خودرو در بازارهای جهانی شناخته شود، اقدام به صادرات خودرو به روسیه و عرضه کردن آن در با لوگوی لادا کرده است. البته این اقدام هم سیاسی است و پدیده‌ای نیست که در اثر رقابت در بازارهای جهانی شکل گرفته باشد. در نتیجه نباید نگاه بلندمدت بر آن داشت.این کارشناس ادامه داد: در سال‌هایی که روسیه تحریم نبود و خودروسازان بزرگ دنیا در این کشور حضور داشتند، ایران‌خودرو نتوانست با آنها رقابت کند. حتی خط مونتاژ سمند در بلاروس راه اندازی شد. اما بازار روسیه از این خودرو استقبال نکرد و فروش آن به صفر رسید.بابک صدرایی گفت: اگر تحریم‌ها علیه روسیه رفع شود و خودروسازان بزرگ مجددا به این کشور بازگردند، محصولات ایران‌خودرو دوباره در بازار این کشور به حاشیه روانه می‌شوند.اما خودروهای دنا و تارا با کیفیت بالاتری به روسیه می‌رود؟این کارشناس پاسخ داد: اقتصادی نیست که یک مدل خودرو را با چند کیفیت تولید کرد. اما ممکن است که تغییراتی در این خودروها ایجاد شود که متناسب آب و هوای کشور روسیه باشد. البته می‌توان گفت که یکسری آپشن هم بر این خودروها اضافه شود و سپس با برند لادا به بازار روسیه عرضه شود./تجارت نیوز.

برچسب ها: ارمنستان بازار خودرو روسیه صادرات خودرو واردات خودرو
ارسال نظر
آخرین اخبار