۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
تعداد بازدید: ۷۴۸۱۱
یک تاجر آلمانی اقدام به طراحی و ساخت اولین قایق پرنده جهان کرده است که می‌تواند تحول چشمگیری در صنعت حمل و نقل ایجاد کند.
کد خبر: ۲۳۵۰۶

اولین قایق پرنده جهان طراحی و ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، قایق‌های تفریحی و هواپیما‌های خصوصی راه‌های لوکسی را برای جابه‌جایی از یک مکان به مکان دیگر ایجاد می‌کنند؛ اما اخیرا یک تاجر مقیم آلمان و طراح ایتالیایی پیرپائولو لازارینی موفق به طراحی نوعی هواپیما شده که همزمان می‌تواند کابری یک قایق را داشته باشد.

این قایق هوایی مجهز به هشت موتور الکتریکی ضد پرخش با باتری‌های فوق سبک و پنل‌های خورشیدی بوده و قادر است بیش از دو روز متوالی آسمان و دریا را با سرعت ۶۰ گره دریایی طی کند.

این قایق هوایی بادبانی کاملا از فیبر کربن ساخته شده است که علاوه بر استحکام بالا، وزن سبکی نیز دارد.

در طراحی این به نوعی قایق پرنده یک اتاق نشیمن و ناهارخوری بزرگ که در ساختار مرکزی اژدر شکل آن قرار دارد و از طریق هشت پل کربنی (چهار پل در هر طرف) به دو بالگرد به طول ۴۵ متر متصل شده است و بادگیر‌هایی که حاوی ۱۴،۱۲۵،۸۶۷ فوت مکعب هلیوم هستند که آن را در آسمان نگه می‌دارند که البته تنها کارآیی آن نیست؛ بین این دو، ۱۰ سوئیت مهمان با نمای ۳۶۰ درجه وجود دارد.

کارشناسان می‌گویند این طراحی منحصر به فرد می‌تواند آینده حمل و نقل را دگرگون کند. اولین نمونه این هواپیما اواخر سال جاری میلادی به پرواز در خواهد آمد./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: پرنده ساخت هواپیما
ارسال نظر
آخرین اخبار