۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۱۳۳۰۰۳
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به اظهارات وزیر صمت مبنی بر کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو با قیمت‌های ثابت سال ۱۴۰۰، گفت: افزایش هزینه مواد اولیه و نهاده‌های تولید ۶۹۰۰ میلیارد تومانی و دستمزد اگر به قیمت سال ۱۴۰۰ به صورت ثابت درنظر گرفته شود، ایران خودرو امسال به میزان ۴۴ درصد در مقایسه با سال۱۴۰۰ اقتصادی‌تر اداره می‌شود.
کد خبر: ۲۶۱۴۶
ایران خودرو را ۴۴ درصد  اقتصادی‌تر مدیریت می‌کنیم
 
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،  از ایران خودرو؛ آقای مهدی خطیبی در نشست به رئیس هیات عامل ایدرو، با تاکید بر تولید با میزان بالا و با شرایط باثبات و پایدار در ایران خودرو، افزود: در سنوات گذشته سهم خودرو‌های داخلی از کل تولید به اندازه فعلی نبوده و اگر در مقعطی میزان تولید سالانه به ۷۰۰ هزار دستگاه رسیده، روزانه بیش از هزار دستگاه به صورت مونتاژی در کنار تیراژ قابل توجه وانت تولید می‌شده است.
 
خطیبی در پاسخ به اظهار نظر برخی افراد مبنی بر محاسبه خودرو‌های تکمیل شده به عنوان آمار تولید امسال، با بیان این که در بهمن ماه سال گذشته بیش از ۸۲ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌ها متوقف بود و امسال را نیز با ۶۰ هزار خودرو ناقص آغاز کردیم، گفت: تولید کامل امسال با تولید کامل سال گذشته مقایسه می‌شود ضمن این که آمار سال گذشته نیز نشان می‌دهد ۳۹ هزار دستگاه خودرو ناقص از سال قبل‌تر به سال گذشته منتقل شده بود.
 
مدیرعامل ایران خودرو تصور راحت بودن تکمیل خودرو ناقص در مقایسه با تولید کامل را نادرست خواند و افزود: کامل کردن بسیاری از محصولات ناقص به خصوص در سایت تولیدی تبریز با توجه به حساسیت مسایل کیفی، با سختی زیادی همراه بوده است.
 
وی با اشاره به اظهارات وزیر صمت مبنی بر کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو با قیمت‌های ثابت سال ۱۴۰۰، اضافه کرد: افزایش هزینه مواد اولیه و نهاده‌های تولید ۶۹۰۰ میلیارد تومانی و دستمزد اگر به قیمت سال ۱۴۰۰ به صورت ثابت درنظر گرفته شود، ایران خودرو امسال به میزان ۴۴ درصد در مقایسه با سال۱۴۰۰ اقتصادی‌تر اداره می‌شود.
 
خطیبی گفت: حتی در صورت عدم محاسبه هزینه مواد اولیه و دستمزد، بیش از ۱۴ درصد ایران خودرو را اقتصادی‌تر مدیریت می‌کنیم که ناشی از صرفه‌جویی بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومانی عبور مستقیم و ۸۲۰۰ میلیارد تومانی تغییر ترکیب تولید است.
 
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به تعهدات معوق نیز افزود: در صورتی که نسبت معوقات را با برنامه تولید سال مقایسه کنیم، اعداد قابل توجهی حاصل می‌شود که نشان از مدیریت اقتصادی مجموعه است.
 
وی ضمن انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری، گفت: در حالی که ایران خودرو سهم تعدادی بالای ۵۰ درصد بازار را در اختیار دارد، سهم آن از نقدینگی حاصل از فروش تنها ۳۹ درصد است.
 
خطیبی در زمینه توسعه محصول نیز افزود: در طرح TF ۲۱ با تعریف زمان ۱۸ ماهه از مرحله طراحی تا تجاری‌سازی محصول سقف جدیدی (رکورد جدیدی) را ثبت خواهیم کرد و با توجه به استفاده از تجهیزات برخی خطوط فعلی و قدیمی، صرفه جویی قابل توجهی در زمینه تجهیز خطوط تولید خواهیم داشت./ صدا وسیما
 
ارسال نظر
آخرین اخبار