۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
تعداد بازدید: ۱۰۲۴۲۱
مدیرعامل شرکت بهره‌بردارى مترو تهران:
مدیرعامل شرکت بهره بردارى مترو تهران و حومه گفت: بساط گستری بر روى سکوهاى مترو باید جمع آورى شود و آن را سر و سامان دهیم، دستفروشى جرم نیست، اما نباید براى مسافر مزاحمت ایجاد کند و در دستور کار ما است که به این موضوع رسیدگی کنیم.
کد خبر: ۲۶۵۷۲

بساط گستری بر روى سکوهاى مترو باید جمع‌آورى شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مسعود درستى مدیرعامل شرکت بهره بردارى مترو تهران و حومه در نشست خبرى که امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: ما روزانه حدود ٢ هزار و ١٦٠ حرکت داریم که ٥٤ هزار کیلومتر در روز پیمایش انجام مى شود، در این میزان احتمالا نواقصی وجود دارد که باعث نارضایتى مى شود و ما منکر آنها نیستیم.

وى ادامه داد: بساط گسترى در مترو، ایستگاه‌ها را از نظم و انضباط خارج کرده است، و در ١٢ ایستگاه این معضل بیشتر است، تا پایان بهمن طرح نظم و انضباط دستفروشان در ایستگاه محمدیه اجرا مى شود و اگر نتیجه داد، آن را در ایستگاه هاى دیگر اجرا مى کنیم.

درستى گفت: بساط گستری بر روى سکوهاى مترو باید جمع آورى شود و آن را سر و سامان دهیم، دستفروشى جرم نیست، اما نباید براى مسافر مزاحمت ایجاد کند و در دستور کار ما است که به این موضوع رسیدگی کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر نگران تامین واگن‌های خطوط توسعه‌ای مترو هستیم. به هر حال تهران به ۶۵۰ واگن مترو نیاز دارد تا بتوانیم سرفاصله قطار‌های مترو را بین ۲ تا ۴ دقیقه حفظ کنیم، در غیر این صورت در برخی از خطوط توسعه‌ای سرفاصله قطار‌ها به ۱۵ دقیقه نیز می‌رسد.

رستمی یادآور شد: اگر قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز در تعمیرات دوره‌ای و اورهال تامین نشود؛ نمی‌توان سر زمان‌های تعیین شده اقدام به تعمیر و یا اورهال قطار‌های مترو کرد در غیر اینصورت با اضافه و تکمیل خطوط توسعه‌ای با افزایش تقاضای سفر روبه‌رو هستیم که در این شرایط نهایت سرفاصله این خطوط را تنها می‌توانیم روی ۱۰ دقیقه حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: با حمایت‌های شهرداری در نیمه اول ۱۴۰۲ اتفاق خوبی در حوزه اورهال در رابطه با قطار‌های نسل اول روی می‌دهد.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه گفت: همانطور که اشاره شد شهر تهران الان برای خطوط توسعه‌ای ۶۳۰ واگن نیاز دارد. دولت و شهرداری در حال رایزنی هستند تا از ظرفیت‌های موجود برای تامین واگن‌های مترو استفاده کنند.

وی افزود: هنوز تولیدات خاصی در کارخانه واگن سازی در زمینه تولید قطعات و واگن‌ها انجام نشده است، اما در مجموع زمان تولید هر رام قطار ۲ سال زمان می‌برد.

وی عنوان کرد: عمر مفید هر دستگاه ۳۰ سال است و نیاز به ۶۳۰ واگن داریم یعنی حدود ۵۰۰ واگن کم داریم. اتصال خط ۶ شمال و جنوبی امسال انجام می‌شود و با حمایت شهرداری امیدواریم در نیمه اول سال ۱۴۰۲ شاهد تحولی در قطار و به ویژه نسل اول باشیم.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار کرد: زمانی که مشکلی برای قطار پیش می‌آید سیستم حفاظت atp وارد عمل می‌شود و احتمال تصادف قطار از پشت نزدیک به صفر است. در کارگاه تمام تست‌های باتری از نظر ایمنی چک می‌شود و هر باتری حدود ۳ تا ۴سال کار می‌کند. همچنین تست سلامت راهبران سالیانه یک بار انجام می‌شود و اگر خدایی ناکرده راننده هم بیهوش شد، سیستم atp که خطای آن صفر است، قطار را متوقف می‌کند./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: شرکت مترو تهران دستفروشان ایستگاه مترو
ارسال نظر
آخرین اخبار