۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
تعداد بازدید: ۶۱۳۳۹
دبیر علمی کنگره ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی گفت: تشخیص بیماری‌ها در آینده بیش از پیش به آزمایشگاه‌های پزشکی وابسته خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۰۰۰

افزایش نقش آزمایشگاه‌های پزشکی در تشخیص بیماری‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شهروز همتی رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم اختتامیه کنگره که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: بیش از ۴۰۰۰ نفر از همکاران علوم آزمایشگاهی، در مباحث مختلف کنگره حضور داشتند.

وی افزود: استفاده از بیومارکرها در تشخیص بیماری‌ها و موضوع هوش مصنوعی و همچنین رونمایی از نتایج مختلف پزشکی از دستاوردهای مهم این کنگره در ۲۷ محور بود.

در ادامه، امیر حسن زرنانی دبیر علمی کنگره، اظهار کرد: بیشتر تشخیص بیماری‌ها با آزمایشگاه‌های پزشکی است و تا چند سال آینده آزمایشگاه‌ها تحول شگرفی خواهند داشت.

وی افزود: تم های مطرح شده در این کنگره‌ها بسیار اهمیت دارد سخنرانان کلیدی نیز در این کنگره تاکید بر تغییر دیدگاه‌ها داشتند و این پیام کنگره امسال است که دیدگاه‌ها تا چند سال آینده تغییر خواهد کرد.

غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی کنگره ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی نیز گفت: ۴۰ کارگاه آموزشی در کنگره امسال برگزار شد که مورد استقبال مخاطبان واقع شد.

وی افزود: این کنگره با پیشنهاد نشانگرهای زیستی برگزار شد که باعث شد بار علمی آن اضافه شود.

در بخش دیگری از این رویداد، فرزانه عزیزمحسنی مسئول مقالات پوستری کنگره، بیان داشت: در بخش پوستر، جوانان شرکت کننده هستند و برای تشویق این افراد بخشی را در قالب اهدای جوایز در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: ۹۷ پذیرش در بخش پوستر داشتیم که از این تعداد ۸۰ نفر پوستر خود را بر اساس زمان بندی در معرض دید شرکت کنندگان در کنگره قرار دادند. کارهای خوبی در کنگره ارائه شد که برخی از آنان مورد تقدیر قرار گرفت.

در ادامه و با قرائت قطعنامه پایانی توسط فریبا شایگان مدیر روابط عمومی انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی، چهاردهمین کنگره بین‌المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی، به کار خود پایان داد.

/مهر

برچسب ها: کنگره علوم آزمایشگاهی آزمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی
ارسال نظر
آخرین اخبار