۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
تعداد بازدید: ۳۳۱۳۴
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد
زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از سه روز پیش ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۲۱۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات با بیان اینکه لینک های ارتباطی شرکت مخابرات ایران در بعضی استان ها نصب و راه اندازی می شود افزود: بخشی از مشکلات شبکه به دلیل ازدحام در بعضی لینک های شرکت های مخابرات در چند استان است که تلاش می کنیم برطرف شود.

وی گفت : شبکه انتقال شرکت مخابرات هم دچار اشکال ۱۰ ساله و در این مدت سرمایه گذاری انجام نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد : دولت در هفته گذشته مصوب کرد که در قالب یکی از بندهای قانون بودجه ۱۴۰۰ مبلغی را در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار دهد که به سرعت اقدام به نوسازی شبکه در استان هایی که مشکل دارند شود.

وی با اشاره به اینکه برای بهبود شبکه برنامه میان مدت و بلندمدت داریم گفت: نسخه شفابخش توسعه ارتباطات در کشور؛ توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری است.

زارع پور افزود: هفته گذشته طرح فیبر نوری مناطق، منازل و کسب و کارها را اغاز و بیش از نیم میلیون پورت پرسرعت را آماده کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد : هفته گذشته ما سرعت حدود یک گیگابیت بر ثانیه را در دو شهرانجام دادیم و تلاش می کنیم در سه سال و نیم آینده ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را برای مردم فراهم کنیم.

وی گفت: مردم از طریق سایت iran fttx.ir می توانند روند پیشرفت این طرح را ببینند و در آینده نزدیک می توانند با وارد کردن کد پستی شان متوجه شوند چه زمانی این امکان در محله شان فراهم می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در کوتاه مدت ظرفیت زیرساخت شرکت ارتباطات را افزایش می دهیم و کیفیت را بالا می بریم، آن جاهایی که بخش خصوصی انجام می دهد ما رگولاتور هستیم.

زارع پور با بیان اینکه اکنون تأمین کنندگان پهنای باند بین الملل همه بخش خصوصی هستند، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت قرارداد با آنها دارد و دنبال تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهایمان هستیم که اگر مسیری قطع شد و منبع مان مشکل پیدا کرد در واقع پهنای باند بین الملل مان مشکل پیدا نکند.

وی افزود: مشکلی که اکنون با آن روبرو شدیم این است که زیرساخت هایمان در گذشته متناسب با نیاز روز رشد نکرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : به علت نیازهای روزافزونی که هر ماه ۱۰ درصد به نیاز مردم اضافه می شود شبکه کشش ندارد و تلاش می کنیم با اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت این مشکلات را برطرف کنیم.

زارع پور اضافه کرد: در چهار ماه اخیر ۴۰ درصد به ترانزیت ترافیک از خاک ایران افزودیم به طوری که اکنون برخی کشورهای اطراف وابسته به ترافیکی هستند که ما در اختیارشان قرار می دهیم.

به گفته وی کیفیت ترافیکی که از خاک ایران رد می شود از کیفیت بقیه کشورها بالاتر است./بازار

برچسب ها: عیسی زارع پور اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
ارسال نظر
آخرین اخبار