۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
تعداد بازدید: ۱۰۵۱۰۵
بخش کثیری از افراد بی‌حجاب از نقشه‌ی دشمن بی‌اطلاع هستند و نمی‌دانند که چه برنامه و نقشه‌ای علیه اسلام و خودشان شکل‌گرفته و ناخواسته مشغول تکمیل آن طراحی هستند.
کد خبر: ۱۰۳۸۴

تبیین راهبری مؤثر برای مقابله با بی‌حجابی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید محسن حسینی در یادداشتی به تبیین راهبری مؤثر برای مقابله با بی حجابی پرداخته است که در ادامه آن را می‌خوانیم:

در بحث ولایت الله و ولایت طاغوت داریم که عبادت ذیل ولایت طاغوت عصیان است و تکمیل‌کننده‌ی دستگاه شیطان و برعکس آن، یعنی شخصی که ذیل ولایت «الله» کار می‌کند و سعی در اجرای برنامه‌های الهی دارد و در آنجا نقش ایفا می‌کند، حال اگر معصیتی هم مرتکب شود امید به سعادتش می‌رود؛ زیرا برآیند حرکتش مثبت و رو به تعالی است.

بسیاری از گناهان در ذیل این عنوان قرار می‌گیرند و تحت ولایت الله بودن اولی و حاکم است به آن معصیت. ولی برخی از معاصی دیگر در این کبری قرار نمی‌گیرند و تحت کبرای دیگری واقع می‌شوند که در ادامه عرض می‌کنم.

حدیث شریف قدسی می‌فرماید:

قَالَ اَللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی:

«لَأُعَذِّبَنَّ کُلَّ رَعِییَةٍ فِی اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَیَةِ کُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَیْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ کَانَتِ اَلرَّعِییَةُ فِی أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِییَةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ کُلِّ رَعِییَةٍ فِی اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَیَةِ کُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ کَانَتِ اَلرَّعِییَةُ فِی أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِیئَةً».

«اطاعت آن قدرتی که از سوی خدا و نماینده‌ی خدا نباشد، این در حد شرک است یا خود شرک است؛ برای خاطر این‌که ولو مردمی که این‌کار را انجام می‌دهند و مبتلای به این نابسامانی بزرگ اجتماعی هستند، در کارهای شخصی خودشان آدم‌های مرتب و منظمی باشند، «برة تقیه» با پروا، پرهیزگار، اما این بلای بزرگ موجب می‌شود که خدای متعال نظر لطف و رحمت را از این امت برگیرد، آنان را عذاب کند». (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن / صفحه‌ی ۲۲۷)

همان‌طور که خدای سبحان می‌فرماید، اطاعت قدرتی که از سوی خدا نباشد -یعنی اطاعت طاغوت- این در حد شرک است. کشف حجاب به همین دلیل حرام سیاسی است؛ زیرا دیگر یک گناه و عصیان معمولی نیست، یک گناهی است که برای شکست جبهه‌ی ایمانی و جبهه‌ی حق شکل‌گرفته است. دستگاه شیطان و طاغوت و مستکبرین عالم برای شکست دستگاه الهی آن را طراحی کرده‌اند و در طرح آن‌ها برای مقابله با مؤمنین نقشی راهبردی و تعیین‌کننده دارد و از حالت اولی خود خارج شده است و نباید آن را با دیگر معاصی مقایسه کرد.

فرد کشف حجاب کننده (از قصد) مرتکب یک گناه معمولی نشده است؛ او مشمول روایتی است که بالاتر ذکر کردیم و مطیع اوامر طاغوت و شیطان است و با این حرکت دارد با جبهه‌ی حق و خدای متعال اعلان مخالفت می‌کند. به عبارتی دیگر او عاصی نیست، طاغی است که مقابل برنامه‌ی الهی طغیان کرده و مخالفت دارد.

به همین دلیل است که باید بین بی‌حجاب و بدحجاب تفاوت قائل شد. شخص بدحجاب با همان پوشش، دارد با این طراحی دشمن و جبهه‌ی باطل مخالفت می‌کند. همان حجاب ولو ضعیف به این معناست که در طراحی دشمن ایفای نقش نمی‌کند و پیرو اوامر الهی است. برعکس شخص مکشفه و بی‌حجاب که مرتکب معصیتی شده است که در دعوای کنونی بین ولایت الله و ولایت طاغوت، به گناهی مهم و تعیین‌کننده تبدیل شده است و نماد مبارزه علیه اسلام و انقلاب شده است.

اما مسئله اینجاست که آیا هر فرد مکشفه و بی‌حجاب دشمن اسلام و الله و انقلاب است؟

همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بخش کثیری از این افراد بی‌حجاب از نقشه‌ی دشمن بی‌اطلاع هستند و نمی‌دانند که چه برنامه و نقشه‌ای علیه اسلام و خودشان شکل‌گرفته و ناخواسته مشغول تکمیل آن طراحی هستند که اگر بدانند دیگر اسیر آن برنامه‌ها نخواهند شد و به مقابله با آن‌ها خواهند پرداخت.

حال که متوجه این امر شدیم، باید بدانیم که وظیفه‌ی تبیین و گفت‌وگو با این افراد وظیفه‌ی نخبگان است. اساساً جهاد تبیین اینجاست که معنا پیدا می‌کند و به‌عنوان یک راهبرد همیشگی و اصلی تعریف می‌شود؛ تبیینی که منجر به رشد فهم و ادراک جامعه شود و به آن‌ها افق‌بخشی کند و عمق به آن‌ها ببخشد؛ وقتی چنین شد دیگر مردم مقهور حربه‌های دستگاه شیطان نمی‌شوند و خودشان پیش‌برنده‌ی برنامه‌های اسلام می‌شوند کمااینکه در تاریخ ثابت کرده‌اند پیرو مکتب اسلام هستند و خودشان را در طراحی الهی فهم می‌کنند و برای خودشان نقش قائل هستند./ مهر

برچسب ها: حجاب حجاب و عفاف
ارسال نظر
آخرین اخبار