۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۸۵۶۷۷
متخصصان یک شرکت فناور ، پتویی به بازار عرضه کردند که امکان گرم کردن و سرد کردن را دارد و از خواص ضدمیکروبی برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۴۵۷

ساخت یک پتو با قابلیت سرد و گرم کردن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، این پتو گرافنی به‌نام هیلو (HILU) ، می‌تواند به طور خودکار دما را تنظیم کند یعنی فرد را در سرما گرم  و در ماه‌های گرم سال خنک نگه می دارد. 

این پتو به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان در تمام طول سال از آن استفاده کرد و خواص تنظیم حرارتی منحصر به فرد این پتو  را می‌توان به استفاده از یک ماده نوآورانه یعنی گرافن نسبت داد.
 
الیاف گرافن خالص در این پتو که به‌دلیل هدایت فوق‌العاده خود، شناخته شده است، به خوبی کار می‌کند تا فرد را بر اساس نیاز بدنش ، گرم یا خنک نگه دارد.
این پتو کاملاً با نیاز‌های فرد سازگار است و همزمان می‌تواند نیمی از تختخواب را گرم نگه دارد در حالی که نیمی دیگر را خنک نگه داشته است این پتو به گونه‌ای طراحی و ساخته شده، تا بادوام، ضد میکروب و مقاوم در برابر بو باشد.
 
از مزیت‌های این پتو می‌توان به امکان سرد و گرم کردن، نرم بودن و خواص ضدباکتریایی اشاره کرد. این پتو برای تخت‌خواب‌های تک نفره یا سایز کوچک طراحی نشده است. هیلو دارای برخی از خصوصیات منحصر به‌فرد است. این پتو می‌تواند درجه حرارت را بهتر از هر پارچه دیگری تنظیم کند.
 
این شرکت فناور با استفاده از روش ریسندگی مرطوب، الیافی از جنس گرافن تولید کرده است که فناوری تولید این الیاف ؛ به‌صورت پتنتی ( حق ثبت اختراع ) ثبت شده است./ فناوری ناو
برچسب ها: شرکت فناوری نانو
ارسال نظر
آخرین اخبار