۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
تعداد بازدید: ۵۸۸۸۸
با امضای تفاهمنامه بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر؛
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: بر اساس توافقی که با اتحادیه تامین نیاز صنفی کردیم کارگران فصلی که فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند می‌توانند تحت پوشش صندوق قرار گیرند.
کد خبر: ۱۰۵۰۵
 
یک پایان خوش
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کارگران فصلی چه بیمه‌هایی دارند؟ آثار ناشی از بیکاری تمام ابعاد زندگی افراد و خانواده‌ها را دربرمی گیرد. این آثار فقط محدود به مسائل و مشکلات مالی نیست، بلکه تاثیرات منفی فراوانی از نظر روانی و معنوی بر فرد بیکار و افراد تحت تکفل وی می‌گذارد. این وضعیت در مورد کسانی که کار می‌کنند، ولی به یکباره شغل خود را از دست می‌دهند و با قطع ممر معاش و درآمد مواجه می‌شوند، به مراتب بیشتر است. برقراری مقرری بیمه بیکاری برای بیمه شده بیکار یکی از راه‌های کاهش و تخفیف اثرات منفی ناشی از بیکاری است. ولی بیمه بیکاریی اقدام و راهکاری موقت است و نباید به صورت قاعده و تعهدی بلندمدت مورد استفاده قرار بگیرد. درواقع باید پس از بیکاری فرد تمهیدات لازم برای اشتغال مجدد او اندیشیده شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این باره گفت: با اجرای این طرح قریب به ۳۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی و فصلی کشور از مزایا و تعهدات بلندمدت صندوق بیمه اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان برخوردار خواهند شد.

با امضای تفاهمنامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه تعاونی‌های تامین نیاز صنفی استادکاران، کارگران ساختمانی و فصلی کشور، کلیه شاغلان فصلی در سراسر کشور بیمه خواهند شد.

نداشتن بیمه، عدم امنیت شغلی، بیکاری، درآمد بسیار اندک، دغدغه‌های مالی و خانوادگی، اجاره منزل، تورم روزافزون و بیماری کرونا از جمله مطالباتی است که این کارگران بر آن تأکید دارند.

نداشتن بیمه، عدم امنیت شغلی، بیکاری، درآمد بسیار اندک، دغدغه‌های مالی و خانوادگی، اجاره منزل، تورم روزافزون و بیماری کرونا از جمله مطالباتی است که این کارگران بر آن تأکید دارند.

با امضای تفاهم نامه همکاری مابین صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و اتحادیه تعاونی‌های تأمین نیاز صنفی استادکاران، کارگران ساختمانی و فصلی و تمامی شاغلین فصلی در سراسر کشور بیمه می شوند. این تفاهم نامه به منظور برخورداری استادکاران و کارگران ساختمانی و فصلی فاقد پوشش بیمه اجتماعی از مزایا و تعهدات بلند مدت بیمه‌های اجتماعی در زمینه بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و بازماندگان به امضای بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و جمشید دیوسالارپور به سمت مدیرعامل اتحادیه رسید.

 

گزارش خطوط از چند و چون بیمه بیکاری کارگران فصلی؛ یک پایان خوش! 

 

در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و عیسی زاده نماینده مردم شریف میاندوآب برگزار شد، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت:

با انعقاد این تفاهم نامه در جهت اجرای سیاست‌های کلی نظام و دولت مردمی با گسترش و توسعه زمینه‌های همکاری بخش دولتی و تعاونی کشور به دنبال کاهش دغدغه‌های اجتماعی و اقتصادی کارگران ساختمانی و شاغلین فصلی هستیم. با اجرای این طرح کلیه استادکاران، کارگران ساختمانی و فصلی کشور که فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند می‌توانند به عضویت صندوق درآیند.

اهمیت بیمه کارگران

متأسفانه پیمایش‌ها و تحقیقات ملی نشان می‌دهد که اغلب کارگران فصلی از حداقل‌های اقتصادی نیز برخوردار نیستند. این قشر ضعیف، از فرصت پس‌انداز نیز محروم هستند. شیوع کرونا نیز بر همه جوانب زندگی کارگران تأثیر گذاشت. این ویروس در سراسر جهان نشان داد که حمایت اجتماعی اهمیت فراوانی دارد. در چنین شرایطی که تورم اقتصادی غیرقابل پیش‌بینی و بیکاری نیز فراوان است، نهادهای عمومی باید به کمک این قشر بیایند.
باید گفت در نهایت آن چیزی که امنیت شغلی کارگران را تضمین می‌کند، فارغ از کمک‌های نهادهای دولتی و عمومی، ایجاد رونق اقتصادی است. اما از آنجا که رونق اقتصادی امری نیست که در کوتاه مدت اتفاق بیفتد، پیش از هر چیز بیمه کارگران فصلی باید مد نظر قرار گیرد.

 
برچسب ها: کارگران ساختمانی بیمه بازنشستگان
ارسال نظر
آخرین اخبار