۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
تعداد بازدید: ۴۸۸۵۰
مدیرکل توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری از راه اندازی خانه نوآوری و فناوری در دوحه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۷۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، روح الله استیری در خصوص راه اندازی خانه نوآوری فناوری ایران در دوحه گفت: معاونت علمی و فناوری با همکاری مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری و بخش خصوصی ایرانی در کشور عمان و بخش خصوصی قطری در نظر دارد پایگاه صادراتی محصولات دانش‌بنیان را در دوحه راه‌اندازی کند.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری تاکید کرد: این پایگاه برای شرکتهای ایرانی فرصتی را فراهم می‌سازد که با هدف ورود به بازار منطقه خلیج فارس نقش آفرینی کنند.

وی عنوان کرد: پیش از این پایگاه صادراتی توسط کارگزاران صادراتی برون مرزی همکار با معاونت علمی در کشورهای روسیه، آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، هند و لبنان ایجاد و در حال ارائه خدمات تجاری به شرکتهای دانش بنیان هستند.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین الملل مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری گفت: با توجه به ظرفیت قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در ارائه فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، سلامت بویژه حوزه زیست فناوری و سلول‌های بنیادی، آب و انرژی و همچنین فناوری نانو – که طی سالهای اخیر بویژه مورد توجه دو کشور قطر و عمان بوده است- پیشنهاد داریم همکاریهای ایران – عمان و ایران- قطر در بخش علمی و فناوری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همکاری فناورانه ایران با قطر و عمان، با محوریت معاونت علمی و فناوری می‌تواند نتیجه خوبی برای شرکتهای دانش بنیان داشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان با ظرفیت صادراتی در این خانه‌های نوآوری و فناوری i-hit مستقر می‌شوند، گفت: امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‌ها بتوانیم به شرکت‌های دانش بنیان کمک کنیم تا محصولات خود را به کشورهای منطقه و دنیا صادر کنند.

 از سال ۹۹ فرایند راه اندازی خانه‌های نوآوری و فناوری توسط معاونت علمی و فناوری و سرمایه گذاری بخش خصوصی شکل گرفت.

به این خانه‌های نوآوری و فناوری «iHiT» می‌گویند. این خانه‌ها در واقع با هدف ارائه خدمات سخت افزاری از قبیل تأمین فضای کار اختصاصی و فضای کار اشتراکی و اتاق جلسات و شوروم کالایی ایجاد شده اند تا شرکتها بتوانند به این واسطه محصولات خود را به کشور مربوطه و سایر کشورهای همجوار آنها صادرات کنند.

ارائه خدمات نرم افزاری شامل تحقیقات بازار، بازاریابی، اخذ استانداردها و مجوزهای فروش از جمله اقداماتی است که به این شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق در خانه نوآوری ارائه می‌شود تا روند صادرات با سهولت اجرایی شود. همچنین نشست‌های تجاری در این خانه‌ها با هدف انجام فعالیت‌های بین المللی در حوزه صادرات برگزار می‌شود./مهر

برچسب ها: نوآوری نوآوری وفناوری شرکت دانش بنیان فناوری
ارسال نظر
آخرین اخبار