۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
تعداد بازدید: ۲۳۰۵۷
شرکت انویدیا در آخرین خبر‌ها تایید کرد که فروش محصولات خود را در روسیه به حالت تعلیق در آورده است است. یکی از سخنگویان این کمپانی صحت این خبر را تایید کرد، اما از توضیح دلایل احتمالی پشت این تصمیم امتناع کرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۸

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، با اعلام این خبر، تاکنون انویدیا آخرین شرکت در صنعت تراشه سازی است که از توقف فروش خود در روسیه خبر داده‌ است. شرکت‌های AMD و اینتل نیز پیش تر اعلام کردند که فروش محصولات خود در کشور روسیه را به حالت تعلیق درآورده‌اند. به نظر می‌رسد با تعلیق و لغو فروش محصولات کامپیوتری و الکترونیکی، شرایط برای خرید این کالا‌ها و حتی استفاده‌ از آن‌ها برای کار‌های ساده مانند سرگرمی، کار و بهره‌وری در داخل روسیه با مشکلاتی مواجه شود.

قبل از اینکه اخبار رسمی در رابطه با لغو فروش محصولات اینتل و AMD منتشر و تایید شود، یک گزارش مجزا از مطبوعات روسیه، در جهان خبری فراگیر شد. در این خبر یک منبع مطلع در بازار فناوری اطلاعات روسیه ادعا کرد اینتل و AMD شرکت های روسی را قبل از اجرایی کردن تصمیم خود با خبر کرده بودند. یک مقام اینتل در پاسخ بیان کرد که کمپانی آن‌ها در حال اجرای قوانین مربوطه‌ی ایالات متحده در این زمینه بوده است.

با این حال به نظر می‌رسد انویدیا از شایعات در این رابطه مصون باقی مانده است و این در حالی است که برخی گزارشات ادعا می‌کردند تراشه ساز تایوانی TSMC،  به توسعه‌دهندگان روسی برای تعلیق فروش محصولات خود اطلاع داده است و این شرکت در بیانیه‌ای اذعان کرد که در حال رعایت کردن قوانین آمریکا است.

انویدیا در بیانیه خود به طور کوتاه و صریح با چند کلمه عنوان کرد که ما محصولات به روسیه نمی‌فروشیم. این بیانیه کوتاه برخی سوالات را بی جواب گذاشته است و دلایل احتمالی پشت این تصمیم را برملا نمی‌کند. هر چند با توجه به حمله‌ی نظامی اخیر روسیه و به راه افتادن موجی از تحریم‌های دولتی و شرکتی بر علیه این کشور، می‌توان انتظار داد که یکی از دلایل اصلی انویدیا نیز همین مسئله است.

قوانین و تحریم‌های آمریکا نیز در این بخش بی تاثیر نبوده است و در این ارتباط برخی از شرکت‌ها باید از آن تبعیت کنند. این تحریم‌ها که در هفته‌های قبل اعمال شدند، فروش محصولات الکترونیکی و تکنولوژی محور توسط شرکت‌های آمریکایی با منشاء این کشور را به روسیه محدود کرده است. AMD  در همین رابطه عنوان کرد که قصد دارد به قوانین آمریکا احترام بگذارد و اینتل نیز علاوه بر اجرای قوانین ایالات متحده، حمله‌ی نظامی روسیه به اوکراین را نیز محکوم کرد.

انویدیا هم اکنون آخرین شرکت مهم دنیای تکنولوژی است که فروش محصولات و سرویس‌های خود در روسیه را متوقف می‌کند، پیش از این نیز شرکت‌های سرشناس دیگری مانند مایکروسافت، اپل و حتی گوگل و ردیت نیز محدودیت و تعلیق فروش خود را در داخل روسیه اعلام کرده‌اند./سخت افزار مگ

 

برچسب ها: شرکت انویدیا تراشه اینتل روسیه تکنولوژی
ارسال نظر
آخرین اخبار