۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
تعداد بازدید: ۳۵۱۸۲
قائم مقام سازمان جنگل‌ها گفت: بنابر آمار بیش از ۸۵ درصد سواحل جنوب آزادسازی شده و تنها درصد ناچیزی از آزادسازی سواحل سیستان و بلوچستان مانده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۸

آزادسازی بیش از ۸۵ درصد سواحل جنوب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رضا بیانی گفت: بنابر آخرین آمار آزادسازی سواحل جنوب در استان‌های بوشهر و هرمزگان به طور صددرصد انجام شده است.

به گفته او، آزادسازی سواحل استان سیستان و بلوچستان همچنان در حال انجام است که مساحت آن به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار می‌رسد.

طرح آزادسازی سواحل مصوب سال ۸۶ حریم ۶۰ متر دریا به دستور رئیس جمهور در مهلت مقرر ۲۰ روزه باید آزاد می‌شد که به رغم گذشت چند روز از این مهلت، آزادسازی در سواحل جنوب همچنان ادامه دارد.

بیانی می‌گوید: پیگیری تصرف سواحل توسط بخش خصوصی در مجامع قضایی در حال پیگیری است و همواره منتظر رای دادگاه هستیم، اما بیش از ۸۰ تا ۸۵ درصد تصرف دستگاه‌های دولتی در جنوب کشور آزادسازی شده است.

قائم مقام سازمان جنگل‌ها گفت: بنابر قانون حریم ۶۰ متر بعد از زیباسازی هیچ اتفاقی نباید بیفتد چرا که مجوزی مبنی بر واگذاری حریم ۶۰ متر نداریم.

طبق گفته سازمان جنگل‌ها بخش اعظم تصرفات دستگاه‌های دولتی در سواحل جنوب آزادسازی شده و ۱۰ تا ۲۰ درصد باقی مانده تا شب عید انجام خواهد شد، البته بحث طولانی شدن آزادسازی سواحل جنوب به سبب وجود دستگاه‌های نظامی و بنادر در اختیار دولت بود./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: بوشهر استان بوشهر هرمزگان سیستان و بلوچستان آزادسازی ساحل آزادسازی
ارسال نظر
آخرین اخبار