۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: ۸۵۷۵۹
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه برخی‌ها ویژگی‌های یک مؤمن را دارند، اما یکی از ویژگی‌های محمدخانی اهل واجبات بودن و اهل حلال و حرام بودن ایشان بود، افزود: کسی که لقمه حلال و شیر پاک بخورد می‌تواند ولایت‌مدار باشد.
کد خبر: ۱۰۸۹۷

کسی که لقمه حلال و شیر پاک بخورد می‌تواند ولایت‌مدار باشد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سردار محمدرضا فلاح‌زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در آیین رونمایی از مستند «قرار روز شانزدهم» درباره شهید حاج عمار در تالار سوره حوزه هنری با ادای احترام به محضر خانواده شهید مدافع حرم و فرمانده تیپ سیدالشهدا «شهید محمدحسین محمدخانی» مشهور به «حاج عمار» اظهار داشت: شهیدان جبهه مقاومت توطئه آمریکایی‌ها و نیروهای نیابتی‌شان را به زیر کشیدند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه درخصوص ویژگی‌های شهید محمدخانی عنوان کرد: حاج عمار خدامحور و ولایتمدار بود چرا که امام زمانِ خود را شناخت و وظیفه خود را در برابر ایشان انجام داد.

سردار فلاح‌زاده تواضع و خوش‌رویی را از دیگر ویژگی‌های شهید محمدخانی دانست و افزود: توحید، ولایت و توجه به پدر و مادر و خانواده از موضوعات مورد توجه شهید حاج عمار بود.

وی افزود: حسن‌خلق شهید حاج عمار با مجاهدین افغانستانی، نیروهای بومی سوریه، رزمندگان و پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر مجاهدین زبانزد شده بود به‌طوری که همواره با نیروها با لبخند برخورد می‌کرد. او خلاق، بشاش و برمدار ولایت بود که نتیجه این ویژگی‌ها، مردم‌داری نسبت به مردم جنگ‌زده حلب و حضور در اردوهای جهادی مختلف کشورمان در جهت عشق به مؤمنین می‌شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شجاعت را از برجسته‌ترین ویژگی شهید حاج عمار خواند و تاکید کرد: جنگ در منطقه‌ی تپه ماهور گاهی سخت است، اما سخت‌تر از آن جنگ در دشت و منطقه و جغرافیای ترکیبی است چرا که نیرو متوجه وضعیت دشمن نخواهد شد.

سردار فلاح‌زاده به محوریت شهید حاج عمار در عملیات محرم در حلب اشاره‌ای کرد و ادامه داد: شهید محمدخانی خودش در این عملیات پیشرو بود. در تصرف تل شهید، دفع تک دشمن در منطقه باغ مثلثی همگی و غوطه شرقی دمشق نقش محوری و اساسی داشت چرا که با خدای خودش معامله کرده بود.

وی تاکید کرد: شجاعت او برگرفته از شجاعت حسینی و علوی و محمدی بود. مدیریت و فرماندهی این شهید ویژگی دیگر او بود. چرا که فرماندهان باید در حوزه سازماندهی، آموزش، قدرت طرح‌ریزی، هدایت یگان در صحنه نبرد برای شکستن خطوط دفاعی و دفع تک دشمن دارای ایده، خلاقیت، ابتکار و قدرت تصمیم‌گیری در صحنه باشند. ایشان این ویژگی‌ها را از سردار سلیمانی که در صحنه جنگ، مبتکر و همانند شهید همت و باکری بود، آموخته بود که موجب ارمغان آمدن پیروزی می‌شد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: شهید محمدخانی در کنار شهید سلیمانی پیروزی‌های صحنه جنوب حلب و شمال حلب و باز شدن دروازه‌های نوبل و الزهرا را به ارمغان آورد.

سردار فلاح‌زاده با بیان اینکه برخی‌ها ویژگی‌های یک مؤمن را دارند، اما یکی از ویژگی‌های محمدخانی اهل واجبات بودن و اهل حلال و حرام بودن ایشان بود، افزود: کسی که لقمه حلال و شیر پاک بخورد می‌تواند ولایت‌مدار باشد چرا که ولایت در قلب کسی مستقر می‌شود که لقمه حلال و شیر پاک خورده باشد و شهید حاج عمار همه ویژگی‌های یک مؤمن و عبد خدا را در خود جمع کرده بود که در حوزه مدیریت صاحب فکر، ایده، طرح و قدرت مدیریت فرماندهی بود./مهر.

برچسب ها: شهید همت قاسم سلیمانی دمشق شهید سلیمانی انقلاب اسلامی ایران سردار محمد رضا فلاح زاده شهدای مدافع حرم نیروی قدس جبهه مقاومت
ارسال نظر
آخرین اخبار