۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
تعداد بازدید: ۱۱۳۶۸۶
فرشید شکیبا کارشناس رسانه در یادداشتی به مرور دستاوردها و ظرفیت‌های موجود در جشنواره فیلم‌ کوتاه تهران پرداخته است.
کد خبر: ۱۰۹۱۹

پویایی سینما در گرو یک جشنواره سینمایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، فرشید شکیبا تهیه کننده و کارشناس رسانه در قالب یادداشتی به ابعاد مختلف جشنواره فیلم‌ کوتاه تهران پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

«هنرمندان جوان و علاقه‌مند بی‌شماری هستند که عاشقانه در حوزه کارهای نمایشی فعالیت می‌کنند. نویسندگانی برای فیلمنامه‌ای که می‌نویسند یا ایده‌ای که می‌دهند مدت‌ها وقت صرف می‌کنند و پس از آن به دنبال تولیدش هستند، کارگردانان و بازیگرانی که دغدغه تولید یک فیلم را دارند و شاید هر روز به این فکر می‌کنند که چگونه اثرشان را بسازند.

انجمن‌های سینمای جوان در سراسر کشور به عنوان مهم‌ترین قطب تولید فیلم به خانه جوانان و علاقه مندان تبدیل شده و ترکیب مدیریتی در دوره جدید توانسته ارتباط موثری با جوانان برقرار کند تا انگیزه‌های لازم ایجاد و هنرمندان بتوانند به راحتی از تجربه‌ها و امکانات لازم برای تولید بهره‌مند شوند.

حضور جوانان با انگیزه و شایسته‌ای که باید همیشه مورد توجه مدیران سینمایی باشند این جشنواره را با جشنواره‌های دیگر متمایز کرده است. این جشنواره می‌تواند نویسندگان، بازیگران، کارگردانان، تصویربرداران، تهیه کنندگان و همه هنرمندان شاغل در صنعت نمایشی را نه تنها به سینما حتی به تلویزیون هم معرفی کند.

پویایی صنعت سینما در گرو برگزاری همین جشنواره است که با معرفی افراد و چهره‌های جدید می‌تواند آثار نو و بدیعی را در آینده‌ای نزدیک برای ذائقه‌های مختلف به نمایش بگذارد.

بسیاری از هنرمندان شناخته‌شده کارهای‌شان را با همین آثار کوتاه شروع کرده‌اند که با حضور در این جشنواره تجربه‌های‌شان را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارند. نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی این امکان را فراهم کرده تا فیلمسازان به راحتی بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را از نظر و زبان افراد مختلف به‌دست بیاورند.

حضور چهره‌های شناخته شده در جشنواره به نوعی کارگاه‌های انتقال تجربه‌ای را برای علاقه‌مندان مهیا کرده که جشنواره را برای هنرمندان بسیار با اهمیت کرده است. رکوردشکنی جشنواره در میزان دریافت آثار بخش بین‌الملل در بین تمام ادوار چهل ساله، حضور پررنگ‌تر از همیشه فیلمسازان ساکن استان‌ها در بین فیلم‌های پذیرفته شده در بخش ملی، تنوع بالای ژانرها و اقلیم‌ها و توجه به بومی‌گرایی در فیلم‌ها و سطح بالای آثار هم از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است. ایران بزرگ با هنرمندان به نامی که در سرتاسر کشور دارد بدون شک نیازمند جشنواره‌هایی از این دست است تا اقلیم و هنر جای جای ایران عزیز در فیلم‌های کوتاه دیدنی شود.

امید که این جشنواره بتواند با معرفی چهره‌های جدید جریان سینما را به سمت و سویی جدید با سلایق مختلف ببرد و هنرمندان بتوانند در گستره پهناور ایران عزیز آثارشان را در معرض دید علاقه مندان بگذارند.»/ مهر

برچسب ها: جشنواره سینمایی جشنواره جشنواره فیلم کوتاه تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار