۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
تعداد بازدید: ۱۸۶۳۸۰
خدای رحمان و رحیم در قرآن کریم قصاص را حق اولیاء دم بیان می‌کند، اما گذشت از جان قاتل در ازای دیه را بهتر می‌شمارد و فراتر از آن می‌فرماید بخشودن بی تمنا دارای پاداش الهی است و آن را کفاره گناهان گذشت کنندگان قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۹۲۱

ادای احترام به خانواده مقتول!

گذشت از جان قاتل در ازای دیه/ اعضای مجلس خبرگان در اسرع وقت نقش آفرینی کنند

ناصر نصیری گرمی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اسلام دین رحمت است و مهمترین ویژگی مسلمان برخورداری از عاطفه و گذشت می‌باشد. خدای رحمان و رحیم در قرآن کریم قصاص را حق اولیاء دم بیان می‌کند، اما گذشت از جان قاتل در ازای دیه را بهتر می‌شمارد و فراتر از آن می‌فرماید بخشودن بی تمنا دارای پاداش الهی است و آن را کفاره گناهان گذشت کنندگان قرار می‌دهد.

با توجه به اینکه رسم خوبی در کشور برای جلوگیری از احکام اعدام قصاص در جریان است و شوراهای حل اختلاف دادگستری ها، مددکاری زندان ها، خیرین و ریش سفیدان و فعالین اجتماعی در اینگونه موارد نقش ایفا می کنند و مرحوم آیت الله عباسعلی سلیمانی خود از علمای دینی و تعلیم دهندگان قرآن و ارزش‌های دینی بودند خانواده مرحوم قریب به یقین درخواست عفو را خواهند پذیرفت و به ترویج فرهنگ بخشش کمک خواهند نمود. لذا بیش از همه، از روحانیون محل و اعضای مجلس خبرگان انتظار می رود در اسرع وقت با وساطت خویش در این امر الهی و انسانی نقش آفرینی کرده با نجات جان قاتل خطاکار درد و دلهره خانواده و منسوبین او را رفع کنند، دلهای انسان‌های زیادی را شاد نموده ثابت نمایند در ترویج ارزش‌های اسلامی و اخلاقی پیش قدم هستند. به این بهانه سپاس خود از انسان‌های کریم یدالله و زینب کلانتری گوده کهریز از شهرستان انگوت در استان اردبیل والدین مقتول مرحوم توحید دانشجوی ۱۹ ساله را - که سه هفته پیش بدون اخذ دیه از قصاص منصرف شده جان قاتل را بخشیدند - ابراز می‌دارم و حضورشان ادای احترام می کنم.

 

برچسب ها: میزان دیه قاتل قصاص فرهنگ سازی بخشش
ارسال نظر
آخرین اخبار