۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
تعداد بازدید: ۳۱۱۵۰۵
خطوط از برگزاری یک جشنواره متفاوت خبر می‌دهد
به همت گنجینه ملی آب ایران جشنواره ملی نقاشی آب برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۱۰۶۳
پوستر جشنواره ملی نقاشی آب منتشر شد
 
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ جشنواره ملی نقاشی آب به همت گنجینه ملی آب ایران برگزار می‌شود. در بخش توضیحات این جشنواره آمده است: «آب، مایع حیات است» ضرب المثلی است که در فرهنگ و تاریخ کشورمان ایران اسلامی ریشه دارد. تامین آب این نعمت الهی چند سالی است تحت تاثیر تغییرات اقلیمی به سختی افتاده است.   در سرزمین ایران، به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی و نوع نگرش و جهان بینی حاکم بر ذهن و اندیشه مردمانش، آب پیشینه‌ای غنی در هنر و معماری دارد؛ این ویژگی هنری در سایه موضوع مهم آب باید به نسل جدید کودکان و نوجوانان منتقل شود.

هنرنقاشی به عنوان یکی از خلاقیت برانگیز‌ترین هنر‌ها در ذهن کودکان و نو جوانان انتخاب شده است تا با خلق نقاشی در تکنیک‌های مختلف هم این راه و رسم تاریخی ادامه پیدا کند و هم از هنر به عنوان بازوی مهم آموزش مفاهیم پرچالش این حوزه به کودکان و نوجوانان سرزمینمان استفاده کنیم.  
موسسه گنجینه ملی آب ایران با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت آب و لزوم صرفه جویی در این مایع حیاتی، و آشنایی با آثار و بنا‌های تاریخی مربوط به آب به عنوان عامل آبادانی در کشور فراخوان جشنواره ملی نقاشی آب را همزمان با ۱۳ اسفندماه روز ملی آب  منتشر کرده و تا هفته محیط زیست در خردادماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.
در برگزاری این جشنوراه وزارت نیرو، شهرداری تهران، سازمان حفاظت محیط زیست، صدا و سیما، شرکت مدیریت منابع آب و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوراین موسسه را همراهی می‌کنند.جمع آوری، حفظ و نگهداری ابزار، اشیاء، آثار، طرح ها، اطلاعات و سوابق علمی، فرهنگی و تاریخی و آنچه که از پیشنیان درباره آب و استفاده از این ماده حیاتی به جای مانده است ارائه فعالیت ها و ارج نهادن به تلاش مردمی بخشی از وظایف گنجینه ملی آب ایران استمعرفی و انتقال میراث ارزشمند گذشتگان در زمینه های آب به نسل حاضر و آیندگان علاوه بر اطلاع از علوم، فنون و تجربیات نیاکان این کشور و ارتقاع فرهنگ عمومی می تواند توصیه هایی در انجام بهتر طرح های عمرانی آب ارائه نموده و در حل مشکلات تأمین و نحوه بهره برداری از آن گام های مؤثری را بردارد. این گنجینه، آثار و ابنیه، تأسیسات، ابزار و وسایل، مدارک و مستندات آب را از دوران قدیم تا کنون شناسایی، بررسی، گردآوری، مرمت و باز سازی و نگهداری نموده، و ضمن ارائه به همگان و ایجاد انگیزه تحقیق و تتبع به تهیه اطلاعاتی به منظور مطالعه، شناخت، تجزیه و تحلیل، آموزش و بهره گیری از این آثار می پردازد.

موضوعات رویداد: آب و آبادانی/ آب و صرفه جویی/ آب و فرهنگ ایرانی اسلامی/ آب اقوام ایرانی و وحدت ملی/ آب کشاورزی و محیط زیست

تاریخ‌های مهم:‌ زمان شروع ثبت نام: جمعه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
زمان پایان ثبت نام: یکشنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۱
 
برچسب ها: کاخ سعد آباد آب
ارسال نظر
آخرین اخبار