۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
تعداد بازدید: ۱۶۶۹۹۶
مسن‌ترین برندگان زنده اسکار چه کسانی هستند؟
مراسم اسکار ۲۰۲۲ در حالی برگزار می‌شود که تعدادی از بازیگران و هنرمندان پیشکسوت این مراسم نزدیک به یک قرن سن دارند.
کد خبر: ۱۱۱۴۳

بازماندگان اسکار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط هنوز بیش از ۲ هفته دیگر تا برگزاری بزرگ‌ترین رویداد سینمایی جهان، یعنی مراسم اسکار، زمان باقی‌مانده است. بنابراین نودوچهارمین مراسم اهدای جوایز اسکار روز یکشنبه ۲۷ مارس (۷ فروردین ۱۴۰۱)، در سالن تئاتر دالبی واقع در لس آنجلس برگزار و از شبکه‌ای‌بی‌سی/ABC به طور زنده پخش خواهد شد. با نزدیک شدن به اسکار ۲۰۲۲، زمان آن فرا رسیده است که نگاهی به قدیمی‌ترین برندگان زنده آن مجسمه‌های طلایی مشهور بیندازیم.



والتر میریش/ سن ۱۰۰

بازماندگان اسکار


میریش، تنها صدساله زنده برنده اسکار است. او جایزه خود را در سال ۱۹۶۸ برای تهیه کنندگی فیلم در «گرمای شب» دریافت کرد. این درام درباره یک کارآگاه پلیس سیاهپوست از فیلادلفیا که درگیر یک پرونده قتل در می‌سی سی پی می‌شود، در مجموع نامزد هفت جایزه اسکار شد که در نهایت توانست ۵ جایزه را از آن خود کند.


اوا ماری سنت / سن ۹۷

بازماندگان اسکار


سنت، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سال ۱۹۵۵ برای بازی در نقش ادی دویل در فیلم «دربارانداز» در کنار مارلون براندو دریافت کرد. این فیلم در مجموع برنده هشت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد. همچنین اولین حضور سنت را در سینما رقم زد و او در طول ۷۵ سال گذشته از یک حرفه قابل توجه لذت برد.


آلن برگمن / سن ۹۶ 

بازماندگان اسکار

  
برگمن و همسرش مرلین، که در ژانویه امسال درگذشت، دو ترانه سرایی بودند که سه جایزه اسکار و همچنین چهار جایزه‌امی و چند جایزه گرمی را در کارنامه کاری خود به دست آوردند. این زوج اولین اسکار خود را در سال ۱۹۶۹ برای نوشتن اشعار انگلیسی آهنگساز فرانسوی میشل لگراند \"The Windmills of Your Mind\" که موضوعی از ماجرای توماس کرون بود، دریافت کردند.


لی گرانت / سن ۹۵  

بازماندگان اسکار


گرانت اولین نامزدی اسکار خود را در سال ۱۹۵۱ برای بازی در نقش یک دزد مغازه در اولین فیلمش «داستان کارآگاه» دریافت کرد. یک سال بعد او به عنوان یک کمونیست مظنون در لیست سیاه هالیوود قرار گرفت و بیش از یک دهه قادر به کار نبود. او در سال ۱۹۶۳ به سینما بازگشت و سرانجام در سال ۱۹۷۶ اسکار خود را برای بازی در شامپو در کنار وارن بیتی، جولی کریستی و گلدی هاون دریافت کرد.


مل بروکس/ ۹۵ سال

بازماندگان اسکار


جوایز اسکار در طول تاریخ خود به خاطر نادیده گرفتن کمدی‌ها به نفع درام‌ها شناخته می‌شدند. اما بروکس نابغه کمیک با برنده شدن بهترین فیلمنامه طنز اورجینال در سال ۱۹۶۹، این روند را از بین برد. این تنها برد بروکس (تا به امروز! ) بود، اگرچه او بار دیگر در سال ۱۹۷۵ دو بار برای فیلمنامه فرانکنشتاین جوان و بهترین آهنگ اورجینال برای موضوع فیلم «زین‌های شعله ور» نامزد شد.


جین هکمن / سن ۹۲

بازماندگان اسکار


یکی از بهترین بازیگران زنده، هکمن است که یک جفت اسکار دارد و آن‌ها را با فاصله بیش از دو دهه از هم دریافت کرد. بهترین بازیگر مرد برای فیلم هیجان‌انگیز ارتباط فرانسوی در سال ۱۹۷۱ و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم وسترن نابخشوده در سال ۱۹۹۲. از زمان مرگ سیدنی پواتیه در مراسم اسکار امسال، هکمن هم مسن‌ترین زنده و هم اولین بازمانده اسکار بهترین بازیگر مرد لقب دارد. / ترجمه از ایندیپندنت

 

برچسب ها: آکادمی اسکار اسکار 2022 اسکار جایزه اسکار بازیگر بازیگران سینما و تلویزیون
ارسال نظر
آخرین اخبار