۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۴۶۸۲۹
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: ما قائل به لباس واحد در جامعه نیستیم و هرگونه خبر مشابهی را تکذیب می‌کنم.
کد خبر: ۱۱۱۵۴

قائل به لباس واحد در جامعه نیستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس، ضمن تکذیب این خبر مبنی بر پوشش یکسان مردم در جامعه، گفت: این خبر اشتباه و جعلی بوده و متأسفانه در فضای مجازی منتشر شده است. هیچ لباس واحد یا استانداردی دنبال نمی‌شود و ما قائل به لباس استاندارد و واحد نبوده و نخواهیم بود.

وی افزود: ما به دنبال تثبیت و تطبیق شاخص‌های پوشاک مطلوب و نامطلوب هستیم و شناسه یک پارچه مد ایران «شیما» در سه سطح یک، دو، سه است و این سه سطح از وضعیت مطلوب تا وضعیت عادی را در برخواهد گرفت؛ بنابراین به همین صورت مطلوب‌ترین لباس‌ها را با «شیما» در سطح یک به خانواده‌ها معرفی خواهیم کرد.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس در ادامه گفت: لباسی که بتواند شاخص‌های سلامت، عفت، و کیفیت را در خودش رعایت کند، شیمای یک را می‌گیرد و خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند پوشاک مورد نیاز را با بهترین کیفیت تأمین کنند. برای مثال والدین برای خرید لباس نوزاد می‌توانند لباسی را با آرم شیمای یک خریداری کنند تا خیال شأن از هر جهت راحت باشند که هم در طراحی لباس موردنظر دقت شده است و هم اینکه شاهد به کارگیری از الیاف واقعی در تهیه لباس خواهیم بود.

امامی گفت:‌ هدف ما در خصوص الباس بزرگسال، رفع آسیب‌هایی است که متأسفانه در لباس اجتماعی، بخشی از جامعه ما را درگیر کرده و آنها را متأسفانه از دسترسی به لباس زیبا، عفیفانه، سالم و ارزان محروم کرده است.

وی در پایان گفت: ما طبعاً در جشنواره مد و لباس فجر که ۲۸ تیر سال آینده برگزار خواهد شد و به واسطه رده بندی لباس ایرانی با لوگوی شیما در سه سطح یک، دو و سه به دنبال این هستیم که برای لباس اجتماعی بزرگسالان یک امنیت اجتماعی و امنیت خاطر را فراهم کنیم./ مهر

برچسب ها: مد و لباس کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور
ارسال نظر
آخرین اخبار