۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۳۲۵۳۹۱
ایرانیان آمار بالایی از خرید ملک در کشور ترکیه را طی سال های اخیر به خود اختصاص داده اند به همین دلیل به بررسی معایب خرید خانه در ترکیه و ریسک های آن می پردازیم.
کد خبر: ۱۱۳۱

به گزارش گروه اقتصادی خطوط، تصاویر رنگارنگ از خانه‌های زیبا و مجلل خارج از کشور، چشم‌اندازهای باشکوه روبه‌دریا و کوهستان، کمترین فاصله به مراکز اصلی شهر و دانشگاه‌ها و مهم‌تر از همه گرفتن حق اقامت ... این‌ها اصلی‌ترین نکاتی است که شوهای تبلیغاتی تلویزیون به نمایش می‌گذارند تا ایرانی‌ها را به خرید ملک در خارج از کشور ترغیب کنند.

با خرید ملک به ارزش بالای 250 هزار دلار که حدودا معادل 7 میلیارد تومان می توانید شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت

با توجه به جاذبه های گردشگری و مناطق توریستی کشور ترکیه و موقعیت آن به عنوان کشوری اروپایی، سالانه گردشگران بسیاری به این کشور سفر می کنند. ترکیه همواره به دلیل موقعیت جغرافیایی و تاریخی اش از گزینه های اصلی جهت مهاجرت ایرانی به شمار می رود. ترکیه یک اقتصاد نوظهور اروپاست از این رو خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری و اخذ اقامت در این کشور به شمار می رود.

ترکیه، وطن دوم ایرانی‌ها !

آمار سال 2021، حاکی از آن است که خرید ملک در ترکیه، از هر زمان دیگری بیشتر شده است. بخش اعظمی از این آمار، مستقیما به ایرانیان اختصاص دارد؛ به گونه‌ای گه گویا کشور ترکیه، به وطن دوم ما ایرانی‌ها تبدیل شده است.

معایب خرید خانه در ترکیه/ حداقل ۷ میلیارد تومان در قبال اخذ شهروندی

گول تبلیغات را می‌خورند

بسیاری از افراد تنها گول تبلیغات موجود را می‌خورند و بدون داشتن آگاهی کامل، نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام می‌نمایند. غافل از آنکه سرمایه‌ و زحمت چندین ساله‌ خود را به باد داده‌اند. خرید ملک در این کشور، فرقی با سرمایه گذاری در ترکیه ندارد؛ با این اوصاف، اهمیت این موضوع دوچندان است و باید با دقت و وسواس بیشتری انجام پذیرد.

با افزایش متقاضیان خرید ملک در ترکیه برای دریافت اقامت و تابعیت این کشور به همان نسبت تعداد افراد سودجو و کلاهبردار نیز افزایش می یابد که از ناآگاهی افراد عام سوء استفاده می کنند. در ترکیه برای خرید خانه و مسکن چه خطراتی افراد را تهدید می کنند؟ در ادامه خطرات خرید ملک در ترکیه را ذکر کرده ایم.

مهم‌ترین معایب خرید ملک در ترکیه، به شرح زیر است:

هزینه‌های جانبی و مالیات‌ها

هزینه خرید ملک در ترکیه، بسیار کمتر از ایران است، اما نباید این موضوع را فراموش کرد که خرید ملک در این کشور، هزینه‌های جانبی زیادی را نیز در بر دارد. به هنگلام خرید ملک در ترکیه، شما باید مالیات بپردازید، هزینه‌ ثبت سند بدهید، مبلغ قابل توجهی را به عنوان حق مشاوره به موسسات املاک بدهید، و اگر قصد اجاره دادن ملک را دارید، باید مالیاتی را برای درآمد حاصل از آن نیز بپردازید. همین هزینه‌های جانبی و مالیات‌ها را می‌توان به عنوان یکی از معایب خرید ملک در ترکیه برشمرد.

افزایش کلاهبرداری

 در سال 2021، آمار فروش و خرید ملک در ترکیه به بیشترین حد ممکن در طی چند سال گذشته رسیده است. بدیهی است که با افزایش آمار خرید ملک در ترکیه، سودجویان و کلاهبرداران نیز به فکر منافع خودشان بیفتند و سعی کنند از عدم آگاهی افراد، سوء استفاده کنند.

در اصل یکی از خطرات خرید ملک در ترکیه و البته معایب این کار، همین افزایش کلاهبرداری‌ها است. بسیاری از افراد که دانش کافی ندارند و نمی‌توانند موسسات معتبر را تشخیص دهند، در دام این افراد سودجو گرفتار شده، و در چشم به هم زدنی سرمایه‌ خود را از دست می‌دهند. حتی بسیار دیده شده که این افراد، قول خرید ملک با 300 یا 500 میلیون تومان را نیز به افراد داده‌اند؛ البته باید توجه داشت که با قیمت روز، خرید ملک با چنین ارزشی بیشتر به خواب و رویا می‌ماند تا واقعیت!

امکان ابطال قرارداد خرید ملک

از معایب اصلی خرید ملک می توان به ابطال قرارداد خرید ملک اشاه کرد و چنانچه سرمایه گذار، ملکی را خریده باشد که قوانین جمهوری ترکیه را نقض کند شامل این قانون می شود.

اگر ملک خریداری شده مورد تایید وزارت ها و سازمان های مربوطه ترکیه نشود، مهلت شروع پروژه ساخت ساختمان در زمینی که خریداری شده است تمام شود(قوانین ترکیه می گوید زمانی که تبعه خارجی زمینی در این کشور خریداری کند، 2 سال فرصت دارد که پروژه ساخت را شروع کند) و همچنین اگر مجوز پایان کار نداشته باشد، امکان ابطال قرارداد خرید ملک توسط کشور ترکیه امکان می پذیرد.

پایان پیام/

برچسب ها: خرید خانه در ترکیه 7 میلیارد تومان اخذ شهروندی معایب
ارسال نظر
آخرین اخبار