۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
تعداد بازدید: ۱۱۴۸۶۰
معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در گفت‌‌و‌گو با «خطوط» تاکید کرد:
در روزهای اخیر بسیاری از مقامات ایرانی نسبت به اعدام 81 نفر در عربستان واکنش‌ نشان دادند.
کد خبر: ۱۱۳۶۱

سکوت نهادهای بشردوستانه جایز نیست!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری،  معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با «خطوط» ضمن محکوم خواندن اعدام ۸۱ نفر در یک روز در عربستان، این اقدام غیرانسانی را نمونه بارز نقض حقوق بشر در دنیای کنونی برشمرد.
این مدرس وپژوهشگر حوزه فقه و حقوق، سکوت نهادهای بشردوستانه را نسبت به این فاجعه انسانی تاسف‌بار خواند و از سازمان بین‌المللی و بشردوستانه در خواست کرد که این رژیم را وادار به احترام به قوانین بین‌المللی سازند.
بنا به گفته معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر این اقدام با تمامی موازین و اصول انسانی در تعارض است و به آزادی، عدالت و کرامت انسانی لطمه و خدشه‌ وارد شده است. این مقام مسئول ادامه داد:«از دولت‌های غیر وابسته انتظار می‌رود تا به دور از هرگونه سیاست زدگی در خصوص ابعاد مختلف این فاجعه انسانی  را تحقیق و بررسی نمایند.»

هر کس نفسی را بدون حق و یا بی آنکه فساد و فتنه ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته وهرکس که نفسی را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده


وی در ادامه با اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده که خداوند در آن می فرماید: «هر کس نفسی را بدون حق و یا بی آنکه فساد و فتنه ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته وهرکس که نفسی را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده» تصریح کرد:«اقدام عربستان یک اقدام غیر اسلامی است که در سایه حمایت‌های دولت‌های استکباری و استبدادی به وقوع پیوسته است.»
 حجت الاسلام والمسلمین فجری در پایان این اقدام هولناک را به مردم مظلوم عربستان و به خصوص شیعیان آن کشور و همه مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت گفت و ضمن آرزوی علو درجات برای این شهدا، صبر و استقامت خانواده‌های ایشان را از خداوند متعال مسألت کرد.
گفتنی است وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که ۸۱ نفر را که به دلیل آن‌چه «داشتن افکار و عقاید انحرافی و ارتباط با گروههای تروریستی و ضد سعودی خوانده شده»، اعدام کرده است. طبق اعلام منابع خبری عربی، ۴۱ نفر از این اعدام شدگان از معترضان شیعه عربستانی و از اهالی مناطق الاحساء و قطیف در شرق عربستان بودند. اعدام این تعداد شیعه در یک روز در عربستان سعودی تاکنون سابقه نداشته است.

برچسب ها: هلال‌احمر جمعیت هلال احمر حکم اعدام عربستان سعودی
ارسال نظر
آخرین اخبار