۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
تعداد بازدید: ۶۵۱۰۰۳
ارز دولتی، در سال گذشته فقط به دست چند نفر رسید که نمی‌خواهیم از آن‌ها نام ببریم و متاسفانه دست‌های فاسدی در دولت و مجلس وجود دارد که باید قطع شود.
کد خبر: ۱۱۴۲

علی اکبر بسطامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری خطوط  با اشاره به ایجاد رانت در ارز دولتی، گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند ارز دولتی رانت ایجاد می‌کند، باید جلوی آن را بگیریم نه اینکه حذفش کنیم. ارز دولتی، در سال گذشته فقط به دست چند نفر رسید که نمی‌خواهیم از آنها نام ببریم و متاسفانه دست‌های فاسدی در دولت و مجلس وجود دارد که باید قطع شود.

تورم از افزایش حقوق‌ها سبقت گرفت/ ارز دولتی فقط به چند نفر رسید

مجلس در بُعد نظارتی خوب عمل نکرد

 بسطامی با تاکید بر تقویت بُعد نظارتی مجلس گفت: وقتی بودجه را تصویب می کنیم باید نظارت داشته باشیم که قرار است این بودجه در کجا هزینه شود اما مجلس در بُعد نظارتی هم خوب عمل نکرد. بنابراین به دلیل عدم نظارت درست، ارز 4200 تومانی به سفره اغنیا رفت.

تورم از افزایش حقوق ها سبقت گرفت

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در بودجه 1400 ، حقوق ها را افزایش دادیم اما تورم به حدی بود که از این افزایش حقوق ها سبقت گرفت که اگر تدابیر لازم صورت نگیرد، هجمه‌های عظیم مردمی شکل خواهد گرفت لذا اگر بتوانیم اصلاحی را در بودجه 1400 داشته باشیم و یا در هدفمند کردن یارانه‌ها، اقشار غنی را حذف کنیم، می توان بسیاری از حفره‌های فقر را پوشش داد.

 

برچسب ها: تورم سبقت افزایش حقوق ارز دولتی دست‌های فاسد دولت مجلس قطع شود
ارسال نظر
آخرین اخبار