۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
تعداد بازدید: ۱۳۰۵۸۲
گزارش خطوط درباره جدیدترین جلوه قدرت فضای مجازی در وادار کردن نهادهای قدرتمند به پاسخگویی
سال‌ها و حتی چه بسا دهه‌ها بود که تلویزیون و حتی شبکه نمایش خانگی هر جور دلش می‌خواست و دوست داشت فیلم‌ها را به نمایش درمی‌آورد- و کسی هم دستش به جایی بند نبود. مثل تمام جنبه‌های دیگر زندگی‌مان، که در اعتراض به برخوردهای سلیقه‌ای صدامان به جایی نمی‌رسید. فضای مجازی اما در سال‌های اخیرصدای بی‌صدایان را به گوش دیگران رسانده؛ و در مساله انتشار دلبخواهی آثار سینمایی هم پرده از سانسورها و حذفیات اغلب سلیقه‌ای صداوسیما- و البته پلتفرم‌های عرضه آنلاین محصولات تصویری- برداشته است.
کد خبر: ۱۱۴۳۱

معذرت‌بازی تلوبیون و مهدویان- بعد از سانسور سلیقه‌ای یک دیالوگ!
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ فارغ از اتفاقاتی که در روزهای اخیر بعد از حذف سروش صحت از تلویزیون رخ داده و بحث‌هایی که در فضای رسانه‌ای کشور درگرفته است؛ جدیدترین جلوه قدرت‌نمایی رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی را در ماجرای عذرخواهی اخیر تله‌وبیون از محمدحسین مهدویان بابت حذف برخی از دیالوگ‌های فیلم «درخت گردو» می‌توان دید.
 
عذرخواهی برای سانسور
 
بعد از نزدید به یک ماه نمایش فیلم «درخت گردو» از تله‌وبیون- در مورد بمباران شیمیایی سردشت در روزهای دفاع مقدس-؛ از روز گذشته به دلیل حذف یک دیالوگ از این فیلم شاهد واکنش‌هایی در فضای مجازی بودیم- که به خاطر حذف دیالوگی مهم از این فیلم به مدیریت این پلتفرم متعلق به صداوسیما انتقاد و اعتراض داشتند. آن‌هم در شرایطی که «درخت گردو» از وزارت ارشاد مجوز نمایش کامل گرفته بود و همان دیالوگ بحث‌انگیز هم توانسته بود فیلترهای نظارتی را پشت سر بگذارد. به همین دلیل هم محمدحسین مهدویان اعتراضض شدیداللحنی به این قضیه انجام داد.
ساعاتی بعد از این اعتراضات اما تله‌وبیون نه تنها دیالوگ حذف‌شده را دوباره بارگذاری کرد، که از محمدحسین مهدویان هم معذرت‌خواهی کرد- که حرکت ستودنی و جذابی به شمار می‌آید. در اطلاعیه‌ای هم که تله‌وبیون در این مورد منتشر کرد، در مورد حذف یکی از دیالوگ‌های «درخت گردو» آمده بود که «حذف این دیالوگ خاص به اشتباه صورت گرفته و اکنون نسخه کامل «درخت گردو» در تله‌وبیون‌پلاس بارگذاری شده است». در ادامه بیانیه روابط ‌عمومی تلوبیون (مرجع پخش زنده و آرشیو شبکه‌های صداوسیما) نیز آمده بود: «متاسفانه بر اثر یک اشتباه، دیالوگ خاصی از این فیلم سینمایی در نسخه منتشر شده حذف شده که ضمن عذرخواهی اکنون نسخه قانونی و دارای مجوزهای رسمی این فیلم سینمایی در تلوبیون پلاس بارگذاری شده و قابل دسترسی برای عموم مخاطبان است».
 
محمدحسین مهدویان نیز در واکنش به این اقدام در صفحه اینستاگرامش نوشت: «با سپاس از مدیرعامل محترم تله‌وبیون که تماس گرفتند، در مورد مشکل نسخه‌ فیلم «درخت گردو» توضیحاتی دادند و در زمان کوتاهی نسخه‌ کامل و مورد تایید بنده را در این پلتفرم جایگزین کردند. نسخه‌ اصلاح‌شده هم‌اکنون در تلوبیون در دسترس شماست».

برچسب ها: سینماگران سینمای دفاع مقدس بازیگران سینما و تلویزیون اکران نوروزی سینما مهدویان درخت گردو
ارسال نظر
آخرین اخبار