۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
تعداد بازدید: ۱۳۸۸۶۷
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دنیا به سمت بهره‌گیری از دستاوردهای مجهز به هوش مصنوعی حرکت می‌کند و ما هم تلاش می‌کنیم تا همتراز دانش روز پیش برویم.
کد خبر: ۱۱۴۶۷

امیر دریادار شهرام ایرانی گفت: نیروی دریایی رویکردی عملیاتی و دانش‌محور به جنگ‌های آینده دارد و تلاش می‌کند تا متناسب با تهدیدات پیشرو، ظرفیت‌های تقابل را در خود ایجاد کند.

هوش مصنوعی تعریف‌های مختلفی میان کارشناسان و دانشمندان داشته که برخی از آن به عنوان دانش و مهندسی ساخت ماشین‌های هوشمند، به ویژه برنامه‌های رایانه‌ای هوشمند یاد می‌کنند.

این عرصه که تلاش می‌کند رایانه‌ها مشابه هوش طبیعی انسان‌ها، توانایی و استعداد ذهنی را با به کارگیری مدل‌های محاسباتی داشته باشند، در فناوری‌های اطلاعاتی نوظهور و تجهیزات نظامی هم مورد بهره‌برداری قرار گرفته.

نیروهای نظامی جمهوری اسلامی پیش از این از استفاده از «هوش مصنوعی» در دستاوردهایشان خبر داده بودند. معاون تربیت و آموزش ارتش، گفته بود دانشگاه‌ها بر روی حوزه‌های جدیدی مانند علوم‌شناختی، سایبر، مدیریت کوانتومی و همچنین «هوش مصنوعی» کار می‌کنند.

نیمه بهمن ماه امسال نیروی هوایی ارتش هم با پژوهشگاه فضایی ایران برای اجرای چند برنامه از جمله «تولید نقشه‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی» تفاهم نامه مشترک امضا کرده بود.

فرمانده پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه مهر ماه خبر داد که سپاه در  رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، برای اولین بار از هوش مصنوعی در سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند استفاده کرده.

پیشتر و در اردیبهشت ماه امسال، رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش از ساخت پهپاد‌ها بر اساس هوش مصنوعی خبر داده بود.

به گفته امیر خزایی، این تجهیزات توانایی شناسایی اهداف زمینی و هوایی را دارند و به صورت تکی و شبکه‌ای مورد هدف قرار بدهند.

برچسب ها: نیروی دریایی هوش مصنوعی ارتش جمهوری اسلامی ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار