۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
تعداد بازدید: ۱۸۵۴۰۳
«خطوط» با مقایسه آمار کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در نوروز‌های کرونایی شرایط سفر ایمن را برررسی کرد:
از شروع اجرای طرح سفر‌های نوروزی در جاده‌ها تا به امروز ۱۰۷ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را ازدست دادند.
کد خبر: ۱۱۴۶۹

۱۰۷ نفر نوروز را نخواهند دید!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط هر سال با آغاز سال نو و تعطیلات سفر‌های مردم هم شروع می‌شود و خانواده‌های بسیاری بار و بندیل خود را جمع می‌کنند تا به مناطق مختلف کشور سفر کنند. با این حال باید گفت که متأسفانه هر سال آمار‌های مختلفی از تعداد تصادفات و فوتی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از خانواده‌ها پیش از جشن نوروز عزادار می‌شوند.

مقایسه آمار کشته‌ها در ۲ نوروز کرونایی

گسترش ویروی ناشناخت کرونا در آخرین ماه‌های سال ۱۳۹۸ باعث شد تا سفر‌های نوروزی در سال ۹۹ با کاهش چشم‌گیری روبه رو شود. هرچند که ترس از ابتلا به این ویروس نیز مسئولان را بر آن داشته بود که در بسیاری از استان‌ها برای حفظ جان شهروندان از پذیرش مسافران نورورزی جلوگیری شود. بنابراین در نوروز ۲ سال پیش بسیاری از خانواده‌ها به جای رفتن به سفر مجبور شدند که در خانه بمانند. با این حال در دومین نوروز کرونایی بعنی نوروز ۱۴۰۰ سخت‌گیری‌ها و تردد مسافران نوروزی کم‌تر شده بود و موج سفر‌های نوروزی نه به شدت سال‌های قبل از کرونا اما بیشتر از نوروز ۹۹ شکل گرفت. بنابراین با نگاه به آماری که سازمان پزشکی قانونی کشور از تعداد کشته‌های نوروز ۹۹ و نوروز ۱۴۰۰ منتشرکرده. تعداد کشته‌های تصادفات در نوروز ۹۹، ۵۳۴ نفر اعلام شد در حالی که این آمار در مدت مشابه سال بعد از خود روی عدد ۱۰۸۰ کشته‌ایستاد.

علت تصادفات نوروزی

با این حال امسال سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی دراین‌باره گفت: پیک اول سفر‌های نوروزی در جاده‌های سراسر کشور آغاز شده و ما پیش‌بینی می‌کنیم که این وضعیت تا اول فروردین ماه ادامه داشته باشد.

با نگاه به آماری که سازمان پزشکی قانونی کشور از تعداد کشته‌های نوروز ۹۹ و نوروز ۱۴۰۰ منتشرکرده. تعداد کشته‌های تصادفات در نوروز ۹۹، ۵۳۴ نفر اعلام شد در حالی که این آمار در مدت مشابه سال بعد از خود روی عدد ۱۰۸۰ کشته‌ایستاد

با این حال در مجموع از زمان اجرای طرح تا کنون ۱۰۷ تن در تصادفات رانندگی جان خود را در صحنه تصادفات از دست داده‌اند که البته این آمار در مقایسه با افزایش میزان تردد‌ها به نوعی به نسبت قبل کاهش داشته، اما از نظر ما حتی یک کشته و مجروح نیز زیاد است و به همین دلیل از رانندگان می‌خواهیم که قوانین و مقررات را رعایت کنندبررسی‌های آماری در سال‌های گذشته نیز می‌دهد که علت بیشتر تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز به دلیل سرعت و سبقت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه رخ داده است.

برچسب ها: تصادف مرگبار سانحه تصادف تصادفات رانندگی رئیس پلیس راهور ناجا
ارسال نظر
آخرین اخبار