۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
تعداد بازدید: ۱۱۲۶۳۴
«خطوط» از ۲ سال سخت کرونایی گزارش می‌دهد؛
در حالی که برخی از کارشناسان معتفدند ویروس کرونا به تکامل خود ادامه خواهد داد برخی دیگر‌ امیدوارند که این ویروس به زودی با جهان خداحافظی خواهد کرد!
کد خبر: ۱۱۴۷۱

آیا سال  ۱۴۰۱ به زندگی عادی برمی گردیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط اخبار متفاوتی از پایان کرونا به گوشمان رسیده است. حالا همه مردم جهان با یک تجربه مشترک در موضوعی که به سلامتی‌شان ربط داشت دست پیدا کرده‌اند. در مدتی که از آغاز بحران کرونا گذشت عده‌ای از مردم بعد از کشف و تزریق واکسن جشن برگزار کردند، عده‌ای دیگر ماسک‌هایشان را به هوا پرتاب کردند و جشن پایان کرونا را گرفتند و اما واقعاً چه زمانی قرار است کرونا برای همیشه شرش را از زندگی مردم جهان کم کند؟


آخرین ویروس کرونا


پس از موج جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون، برخی از کشور‌ها از جمله ایران شروع به ثبت کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها کردند. این موضوع یعنی بعد از ۲ سال همه‌گیری شدید در انواع پیک و جهش‌های این ویروس بالا، حالا اومیکرون خفیف‌تر اما با درصد انتقال بیشتری شناخته شد. با این حال بسیاری از محققان معتقدند که اگر چه نمی‌شود جهش بعدی این ویروس را دقیقاً تخمین زد اما بر اساس تجربه‌ای که از تغییر شکل این ویروس به دست آمده جهش بعدی ویروس کرونا ببه احتمال زیاد باز هم ضعیف‌تر از پیک‌های قبلی خواهد بود.

کشور‌هایی که بخش قابل توجهی از افراد در معرض خطر سه دوز واکسن، را دریافت کرده بودند میزان، بستری شدن در بیمارستان را هم به طور قابل توجهی تجربه کردند. این بدان معناست که بسیاری از کشور‌های اروپایی موارد بیشتری را داشته‌اند اما در طول این موج بستری کمتری نسبت به موارد قبلی داشته‌اند.


پایان همه‌گیری

محتمل‌ترین سناریویی که درباره کووید۱۹ وجود دارد، این است که این ویروس هم در سال‌های آینده مانند یک ویروس آنفولانزا برای مردم جهان عادی خواهد شد. البته با درصد خطر و مرگ کمتر. با این حال موج Omicron درس‌های متعددی در مورد اثربخشی واکسن‌های به ما آموخته است. وضعیت به روز واکسیناسیون، از جمله تزریق دوز سوم، به ویژه در محافظت در برابر جهش جدید این ویروس مهم است. کشور‌هایی که بخش قابل توجهی از افراد در معرض خطر سه دوز واکسن، را دریافت کرده بودند میزان، بستری شدن در بیمارستان را هم به طور قابل توجهی تجربه کردند. این بدان معناست که بسیاری از کشور‌های اروپایی موارد بیشتری را داشته‌اند اما در طول این موج بستری کمتری نسبت به موارد قبلی داشته‌اند.
باهمه این‌ها‌گذار به حالت عادی بعدی، به هر شکلی که باشد، به تدریج اتفاق می‌افتد، زمانی که افراد اطمینان داشته باشند که می‌توانند کاری را که قبلاً انجام می‌دادند بدون به خطر انداختن خود یا دیگران انجام دهند. به دست آوردن این اطمینان مستلزم ادامه پیشرفت‌های انجام شده برای کاهش مرگ و میر و عوارض و همچنین مطالعه علمی بیشتر در مورد پیامد‌های سلامت بلندمدت برای بیماران بهبود یافته است. تزریق واکسن نیز یکی از مهمترین مورادی است که باید به آن توجه داشت. وقتی اعتماد دوباره برقرار شود، مردم دوباره رستوران‌ها، تئاتر‌ها و اماکن ورزشی را با ظرفیت کامل پر خواهند کرد سفر‌ها دوباره آغاز خواهند شد و کرونا به تاریخ خواهد پیوست.

برچسب ها: رنگ‌بندی کرونایی کرونا واکسن کرونا اخبار کرونا جدید اخبار کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار