۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
تعداد بازدید: ۳۴۲۵۶۱
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «خطوط» از وجود مافیا در شبکه توزیع ارز ترجیحی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۹

کالا‌های اساسی عادلانه توزیع نمی‌شود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه کالاهای اساسی کمبودی نداریم، گفت: مشکل اصلی ما حضور دلالان و عدم توزیع عادلانه در سطح کشور است که اگر نهادهای مربوطه نظارت خود را بالا ببرند، جلوی بسیاری از مشکلات گرفته خواهد شد.

خلیل بهروزی فر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» با بیان اینکه ارز ترجیحی حذف نشده بلکه دولت روش دیگری را در ارتباط با بحث ساماندهی مربوط به یارانه ها دنبال می کند، اظهار کرد: ما اقتصاد بیماری داریم و مشکلاتی که مردم امروز با آن دست به گریبان هستند، مشکلات اقتصادی و معیشتی است که بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری، در اولویت کاری مجلس قرار گرفت و رویکرد دولت سیزدهم هم در جهت تقویت واحد های تولیدی و حمایت از آنها است.

وی با اشاره به مهمترین مصوبات مجلس در سال 1400، گفت: در بیش از یک سال و نیمی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد، قوانین خوبی در ارتباط با بحث تسهیل صدور مجوزها تصویب شد که ناظر بر تاکید و فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با بحث مانع زدایی ها و پشتیبانی ها است و ایجاد فضایی امن برای سرمایه گذاری است چراکه سرمایه گذاران ما با عدم امنیت در حوزه سرمایه گذاری مواجه هستند.

 مافیایی که پشت قضیه اخلال در شبکه توزیع ارز ترجیحی قرار دارد!

بهروزی فر اخلال در شبکه توزیع را یکی دیگر از مشکلات کشور بیان کرد و گفت: مافیایی که پشت این قضیه قرار دارد باعث به وجود آمدن بسیاری از مشکلات در حوزه کالاهای اساسی شده است؛ بنابراین طی جلساتی که با وزرا داشتیم در خصوص لزوم کنترل و کاهش قیمت‌ها بحث شد و در عین حال تاکید کردیم که اصلی ترین راه برای این امر، کوتاه کردن دست دلالان از بازار کالاهای اساسی است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس اظهار داشت: از جمله اقداماتی که توسط دولت در این خصوص انجام گرفته است راه اندازی سامانه جامع ثبت کالاها و درج قیمت کالاها و همچنین تصویب اینکه قیمت مصرف‌کننده کالا حداکثر ۳۰درصد بالاتر از قیمت تولیدکننده باشد که می تواند در ساماندهی بازار موثر واقع شود.

کوتاه کردن دست دلالان اصلی ترین راه است

بهروزی فر خاطرنشان ساخت: ما در تولید کالا کمبودی نداریم بلکه مشکل اصلی حضور دلالان و عدم توزیع عادلانه در سطح کشور است که اگر نهادهای مربوطه نظارت خود را بالا ببرند تا توزیع درست و عادلانه ای داشته باشیم، جلوی خلاف ها و احتکارها گرفته خواهد شد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار