۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۲۸۴۴۹۶
گزارش «خطوط» از اولین تحریم تلویزیونی سال؛
با این که گفته می‌شد صداوسیما دیگر اقدام به برخورد سلیقه‌ای با فیلم‌ها نخواهد کرد و با پذیرش مجوزهای وزارت ارشاد تیزر تمام فیلم‌های اکران را روی آنتن خواهد فرستاد؛ اما ممنوعیت پخش تیزرهای فیلم «قدغن» نشان می‌دهد که اوضاع تغییری نکرده و در بر همان پاشنه همیشه‌اش می‌گردد.
کد خبر: ۱۱۵۴۰

«قدغن» در لیست قدغن‌های صداوسیما؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ فیلم «قدغن» که به ادعای تهیه‌کننده‌اش محمدحسین فرحبخش «بدون هیچ‌گونه ممیزی پروانه نمایش» گرفته؛ ظاهرا جزو فیلم‌هایی است که از سوی صداوسیما تحریم شده و تیزرهایش از رسانه ملی پخش نمی‌شود. این در حالی است که این فیلم سینمایی که به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش و کارگردانی مجید مافی جلوی دوربین رفته، جزو فیلم‌های اکران نوروزی است- که تلویزیون وعده داده برای حمایت از این فیلم‌ها فرصت حداقلی برای پخش تیزرهایشان اختصاص دهد.


روز گذشته رسانه‌های سینمایی خبر از تحریم فیلم سینمایی «قدغن» از سوی صداوسیما دادند. در واقع در شرایطی که بیشتر فیلم‌های ترکیب نوروزی اکران شامل حمایت پخش حداقلی تیزرهای تلویزیونی شده‌اند، «قدغن» ولی در این زمینه تحریم شده و بهره‌ای از این حمایت مشترک نبرده است. تا جایی که سازندگان «قدغن» ادعا می‌کنند تاکنون حتی یک تیزر تلویزیونی این فیلم هم روی آنتن نرفته است. تحریمی که البته تاکنون نه صداوسیما و نه سازندگان فیلم درباره دلیل یا دلایلش سخنی نگفته‌اند و به خصوص مدیران بخش بازرگانی صداوسیما که در این سال‌ها انتقادهای زیادی درباره عملکرد و برخوردهایشان وجود داشته، درباره این ابهام موضع‌گیری شفافی به انجام نرسانده‌اند.

«قدغن» در لیست قدغن‌های صداوسیما؟!
 
با این حال برخی از رسانه‌های سینمایی گمانه‌زنی‌هایی درباره دلیل تحریم تلویزیونی «قدغن» منتشر کرده‌اند. 

قدغن یک ملودرام اجتماعی مهیج که «قدغن» شد!


بنا بر این گزارش‌ها؛ «قدغن» که دومین همکاری مجید مافی کارگردان با حسین فرحبخش تهیه‌کننده- پس از «تک‌خال» به شمار می‌آید، طبق شنیده‌ها به دلیل سوژه ملتهب و مضمون ممنوعه‌اش مورد تحریم قرار گرفته است. به خصوص که فرحبخش تهیه‌کننده فیلم هم بر ملتهب بودن موضوع فیلم مهر تائید زده- و «قدغن» را یک ملودرام اجتماعی مهیج خوانده که داستانی واقع‌بینانه از مسائل روز جامعه را روایت می‌کند.
 
گفتنی است «قدغن» محصول پارسافیلم به عنوان یکی از هفت فیلم اکران نوروزی علاوه بر خواننده‌ای مانند جواد یساری از بازیگرانی چون سام درخشانی، ساناز سعیدی، کریم امینی، علیرضا استادی، ونوس کانلی، رزا بیات، محمود جعفری و افسانه چهره‌آزاد برای روایت داستانش استفاده کرده است.




برچسب ها: اکران نوروزی سینما
ارسال نظر
آخرین اخبار