۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
تعداد بازدید: ۲۳۲۹۳۲
گزارش «خطوط» از رقابت داغ فیلم‌های اکران نوروزی؛
آمار فروش فیلم‌های اکران نوروزی و بالانشینی فیلم «موقعیت مهدی» حکایت از تغییراتی جالب در ذائقه تماشاگران دارد. از جمله این که ظاهرا افسانه موفقیت تضمین‌شده فیلم‌های کمدی هم می‌تواند استثنائاتی داشته باشد، یا مثلاَ یک فیلم بی‌ستاره جنگی هم می‌تواند پرفروش شود...
کد خبر: ۱۱۵۴۳

از جشنواره تا پرده؛ برادران باکری روی دور موفقیت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ بر خلاف آن‌چه به نظر می‌رسید در رقابت گیشه بین فیلم‌های ترکیب نوروزی اکران که از هجدهم اسفندماه نمایش عمومی خود را آغاز کردند، یک فیلم جنگی درباره یکی از قهرمانان دهه شصت توانست بر فیلم‌های دیگر روی پرده- که در میان‌شان فیلم‌های کمدی، جنایی و انواع دیگر نیز حضور داشتند- فائق آمده و صدرنشین جدول اکران سال ۱۴۰۱ شود.

«موقعیت مهدی» حکایت جالب تغییر در ذائقه تماشاگران!

بنا بر اخبار و گزارش‌های منتشرشده؛ در رقابت اکران فیلم‌های نوروزی در سینما که از دهه سوم اسفند آغاز شده؛ فیلم «موقعیت مهدی» تاکنون توانسته بالاتر از فیلم‌های «قدغن»، «شادروان»، «روز صفر»، «مرد بازنده»، «سگ بند» و «گل به خودی» عنوان پرفروش‌ترین فیلم نوروز ۱۴۰۱ را به خود اختصاص دهد.
«موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر درباره برادران شهید باکری که در جشنواره فیلم فجر هم مورد اقبال و استقبال مخاطبان و داوران قرار گرفته بود، تا پایان اولین روز فروردین در ۳۱۴ سالن یک‌ونیم میلیارد تومان فروخته و از دیگر آثار روی پرده پیشی گرفته است، تا افسانه موفقیت تضمین‌شده فیلم‌های کمدی در سینمای ایران با چالش مواجه شده باشد.

در رده دوم جدول فروش، اما، فیلم سینمایی «سگ‌بند» ایستاده. این کمدی خوش آب‌ورنگ به کارگردانی مهران احمدی که در یک هفته اخیر در ۲۰۴ سالن روی پرده بوده، تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته؛ و با این میزان فروش بالاتر از «روز صفر» سعید ملکان قرار گرفته- که به رغم در اختیار داشتن سالن‌های بیشتر، یعنی در شرایطی که در ۲۲۶ سالن اکران شده- تاکنون به فروش ۹۵۰ میلیون تومان رسیده است.

فیلم طنزآمیز «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی با فروش ۵۹۵ میلیون تومان، «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان با ۴۷۸ میلیون تومان فروش، «گل به خودی» احمد تجری با ۸۵ میلیون تومان و «قدغن» به کارگردانی مجید مافی نیز با ۸۳ میلیون تومان فروش در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.
«قدغن» البته تنها فیلم اکران نوروزی است که از سوی تلویزیون تحریم شده و تیزرهایش از تلویزیون پخش نشده‌اند.

برچسب ها: فیلم سینمایی موقعیت مهدی سینمای ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار