۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
تعداد بازدید: ۱۰۴۹۴۱
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفت: ما خواهان امضای توافق هستیم، اما هیچ چیز در آن نباید خلاف استقلال ما باشد.
کد خبر: ۱۱۶۴۴

توپ توافق وین در زمین آمریکاست/هیچ چیز نباید خلاف استقلال ملی باشد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: سپاه پاسداران یک نیروی نظامی ملی است و نمی‌توان آن را به‌صورت سازمان تروریستی طبقه‌بندی کرد.

امیرعبداللهیان گفت: به نقطه توافق نزدیک شدیم، اما موضوعات اندک و مهم باقی مانده است و آقای مورا قرار است تا ساعتی دیگر وارد تهران شود و آخرین تبادلاتی که صورت گرفته است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر امور خارجه پیشین ایران همچنین تاکید کرد: ما خواهان امضای توافق هستیم، اما هیچ چیز در آن نباید خلاف استقلال ما باشد.

امیرعبداللهیان گفت: مقامات ارشد سپاه همواره به ما یادآوری می‌کنند در راستای منافع ملی کشور، هرچه لازم است انجام بدهید و موضوع سپاه پاسداران را در اولویت خود قرار ندهید و این ازخودگذشتگی سپاه پاسداران است. اما بالاخره سپاه از مجموعه‌های اصلی کشور است.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه به دنبال حصول یک توافق خوب، قوی و پایدار در وین هستیم، گفت: هدف ما از حضور در وین برداشتن حداکثری تحریم‌هاست.


خرازی با تاکید بر وجود یک بازه زمانی که بتوان رفع تحریم‌ها را مورد راستی‌آزمایی قرار داد ،تاکید کرد:توافق در مذاکرات هسته‌ای نیازمند عزم سیاسی آمریکا است.

روز گذشته محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در نشست دوحه تأکید کرد که دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران امری مهم است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در سخنرانی خود گفت: به حصول توافق در زمینه گفتگو‌های هسته‌ای با ایران بسیار نزدیک هستیم.

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است امروز (یکشنبه) با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران دیدار و گفتگو کند./باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: سیاست خارجی مذاکرات وین
ارسال نظر
آخرین اخبار