تولیت آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس در تأسیس نمایشگاه کتاب رضوی به هیچ عنوان نگاه سوداگرانه و کسب درآمد نداشته و تنها هدفش رشد فرهنگ کتابخوانی و ترویج سوغات فرهنگی بهویژه سوغات کتاب است.
وی به دستاندرکاران نمایشگاه کتاب رضوی توصیههایی کرد و گفت: در این نمایشگاه باید کتابهایی متقن و دارای محتوای غنی و صحیح عرضه شود و تنوع کتابها نیز باید آن چنان بالا باشد که نیاز سلایق مختلف را پاسخ دهد.
مروی با تأکید بر اهمیت خلاقیت و نوآوری در فضاآرایی برای جذب مخاطبان، بیان کرد: فروشندگان کتاب باید خود اهل مطالعه، کتابخوان و با نویسندگان و کتابهای مختلف آشنا باشند و با صبوری و برخورد خوب سوالات مخاطبان را با حوصله پاسخ دهند.
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: در عرضه لوازمالتحریر و محصولات جانبی در این مرکز نیز باید حتماً از تولیدات داخلی استفاده شود.
مروی افزود: فراهم آوردن فضا برای عرضه کتاب گام نخست است، باید در تمام ورودیهای حرم مطهر بازارچههای کتاب وجود داشته باشد تا نخستین فروشگاههایی که زائران پس از زیارت با آنها مواجه میشوند فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی و کتاب باشد.