۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
تعداد بازدید: ۱۸۴۹۹۷
«خطوط» از سویه جدید ویروس کووید ۱۹ گزارش می‌دهد؛
گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت، ظهور نوع دیگری از ویروس کرونا را اعلام کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۳

«نو ترکیب‌ها» بحران تازه کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط آنچه که حالا بعد از دو سال همزیستی با کرونا می‌دانیم، این است که این ویروس دائماً در حال تغییر است. از آغاز همه‌گیری، ما شاهد انواع مختلفی از جمله آلفا، بتا، دلتا و اومیکرون بوده‌ایم و حالا دوباره در آستانه سال ۱۴۰۱ با ویروس جدیدتری روبه رو هستیم.
سویه جهش یافته XE، که یک سویه ترکیبی از دو زیرمجموعه Omicron است در حال حاضر تازه‌ترین نوع در جهش‌های ویروس کرونا به حساب می‌آید. مقاله‌ای که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، اشاره می‌کند که نوترکیب‌ها زمانی پدید می‌آیند که چندین گونه به طور همزمان یک فرد را آلوده می‌کنند، و به واریانتها اجازه می‌دهد در طول همانندسازی برهم کُنش داشته باشند، مواد ژنتیکی خود را مخلوط کرده و ترکیبات جدیدی را تشکیل دهند.

آلفا، بتا، دلتا، اومیکرون و ویروس جدیدترسویه جهش یافته XE

XE نرخ رشد متغیری را نشان داده است، اما آژانس هنوز نمی‌تواند تأیید کند که آیا مزیت رشد واقعی دارد یا خیر. از طرف دیگر تاکنون شواهد کافی برای نتیجه‌گیری درباره قابلیت انتقال، شدت یا اثربخشی واکسن وجود ندارد


اگرچه کارشناسان اشاره کرده‌اند که هیچ دلیلی برای وحشت وجود ندارد، اما در حال حاضر سه ویروس ترکیبی یا نوترکیب شناسایی شده‌اند.
سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود گفت: « نوترکیب XE برای اولین بار در ۱۹ ژانویه در بریتانیا شناسایی شد و از آن زمان بیش از ۶۰۰ توالی گزارش و تأیید شده است. »

پروفسور سوزان هاپکینز، مشاور ارشد پزشکی آژانس امنیت سلامت بریتانیا در این باره می‌گوید: « XE نرخ رشد متغیری را نشان داده است، اما آژانس هنوز نمی‌تواند تأیید کند که آیا مزیت رشد واقعی دارد یا خیر. از طرف دیگر تاکنون شواهد کافی برای نتیجه‌گیری درباره قابلیت انتقال، شدت یا اثربخشی واکسن وجود ندارد.»
با این حال، در این مرحله، در حالی که همچنان بر روی انواع جدید کروناویروس جدید تمرکز وجود دارد، اما محققان در حال حاضر تحقیقات بیشتر خود را روی خود نوع Omicron موجود متمرکز کرده‌اند.. انواع Omicron در حال حاضر بیشتر از انواع دلتا، آلفا، بتا و گاما قابل انتقال هستند و برخی از آنتی‌بادی‌های مورد استفاده بالینی ممکن است به انواع Omicron پاسخ ندهند. با این حال، از جنبه مثبت، به نظر می‌رسد که ایمنی اکتسابی ایجاد شده توسط عفونت Omicron خود به خوبی در پایان همه‌گیری کمک خواهد کرد.

برچسب ها: کرونا کووید ۱۹ امیکرون سویهٔ امیکرون امیکرون کرونا
ارسال نظر
آخرین اخبار