۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۱۲۶۱۵۳
«خطوط» به دنبال پاسخ یک پرسش: چرا پیکر رضا براهنی به ایران نیامد؟
در شرایطی که اکتای براهنی فرزند رضا براهنی- نویسنده، شاعر و نظریه‌پرداز ادبی- پیش‌تر اعلام کرده بود که پیکر پدرش برای خاکسپاری به ایران باز گردانده خواهد شد، اما روز گذشته در مراسم تشییع او اعلام شد که رضا براهنی در تورنتو به خاک سپرده می‌شود...
کد خبر: ۱۱۸۲۹

رازگوی سرزمین مادری تا ابد در خاک کانادا!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ پیکر رضا براهنی- که یک بار دیگر بعد از درگذشتش بحث‌ها، جدل‌ها و جنجال‌های زیادی در فضای روشنفکری ایران به وجود آورد- روز گذشته تشییع شد. در مراسم تشییع رضا براهنی که در تورنتو کانادا برگزار شد، عنوان شد که پیکر آقای شاعر برای خاکسپاری به ایران عودت داده نخواهد شد. در واقع روز گذشته مشخص شد که پیکر این نویسنده، شاعر و نظریه‌پرداز ادبی دوران‌ساز که روز جمعه پنجم فروردین ۱۴۰۱ درگذشت، در تورنتو به خاک سپرده می‌شود.


 
تا ابد در خاک کانادا
 

روز گذشته بالاخره مشخص شد که رضا براهنی شاعر و نظریه‌پرداز ادبی تاریخ‌ساز ایران که در اوایل سال جاری در کانادا دارفانی را وداع گفته بود در تورنتو به خاک سپرده می‌شود. این در حالی است که اکتای فرزند این هنرمند پیش‌تر اعلام کرده بود پدرش برای خاکسپاری به ایران بازگردانده خواهد شد.
حالا اکتای براهنی در صفحه اینستاگرامش دلیل ماندگاری پیکر رضا براهنی در خاک کانادا را توضیح داده است. او نوشته: «در نهایت در یک جلسه خانوادگی از راه دور نشستیم و هرکس دیدگاهش را بیان کرد. مشکل اصلی این است که رضا براهنی وضیت‌نامه رسمی ندارد. در این جلسه هر کدام از ما نقل‌قول‌های متفاوتی از او به یاد آوردیم. پس همگی این نقل‌قول‌ها را بررسی کردیم و در ضمن شیوه انتقال پیکر و شرایط دفن در هر محل را نیز به بحث گذاشتیم. بعد از این بود که تمام اعضای خانواده رای قطعی خود را اعلام کردند. با توجه به این نشست خانواده‌ام تصمیم گرفتند که خاکسپاری پدرم رضا براهنی در شهر تورنتوی کانادا که سال‌ها در آن ساکن بود صورت بگیرد. من نیز با اینکه در ایران زندگی می‌کنم و بدیهی است که خاک پدرم را در کنار خود و در وطن می‌خواستم اما به خواسته مادرم و دیگر افراد خانواده که همگی عزیزترین‌هایم هستند با این تصمیم جمعی موافقت کردم».
 

برچسب ها: کانادا
ارسال نظر
آخرین اخبار