۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
تعداد بازدید: ۱۸۷۸۲۱
جناب وزیر محترم از سر دلسوزی برای نظام کشور و آموزش و پرورش درخواست می‌کنم تا دیر نشده است رخت وزارت را در نیاوردید، به جای جابجائی مدیران مدارس و مناطق به مدیریت‌های درون سازمانی ستادی و استانی خود یک نگاه عمیق و کارشناسانه داشته باشید.
کد خبر: ۱۱۸۷۲

عدم امکان پرداخت حقوق مزایای معلمین/ حدود ۱۶۰۰۰۰۰ ساعت در هفته کمبود معلم/ عدم اصلاح ابهام رتبه بندی

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

منصور مجاوری، مشاوراقتصادی و مدیرکل اسبق برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش

آقای وزیر برای سال آینده نیز چند 10 هزار معلم کسر خواهید داشت!


جناب وزیر محترم از سر دلسوزی برای نظام کشور و آموزش و پرورش درخواست می‌کنم تا دیر نشده است رخت وزارت را در نیاوردید، به جای جابجائی مدیران مدارس و مناطق به مدت یک ماه از افتتاحیه‌ها، جشنواره‌ها، سخنرانی‌ها، رسانه‌ها و... دوری کنید و به مدیریت‌های درون سازمانی ستادی و استانی خود یک نگاهی عمیق و کارشناسانه داشته باشید، قطعا با توجه به علاقه و انگیزه شما بیشترین تحول را در اموزش و پرورش خواهید داشت.

جناب وزیر می‌دانید ساماندهی تک به تک معلمین یعنی چه؟ قطع به یقین تاکنون برخوردی نداشتید و حتی برخی از مدیرانی که منصوب کردید هم نمی‌دانند و گرنه با این جسارت و جرات و صف ناشدنی همه تقصیرات را به گردن مسئولین و دولت‌های پیشین نمی‌انداختید

آیا می‌دانید ساماندهی یک میلیون نفر به این راحتی در ساختار فکری افراد بدون تجربه و تخصص و اطلاع از فرایند بسیار پیچیده سازمانی نمی‌گنجد؟

جناب وزیر می‌دانید ساماندهی تک به تک معلمین یعنی چه؟

قطع به یقین تاکنون برخوردی نداشتید و حتی برخی از مدیرانی که منصوب کردید هم نمی‌دانند و گرنه با این جسارت و جرات و صف ناشدنی همه تقصیرات را به گردن مسئولین و دولت‌های پیشین نمی‌انداختید. هر چند فرمایش شما را تا حدودی تائید می‌کنم، اما از یک منظر دیگر سیاستگذاری وبرنامه ریزی کلان کشوری.

آیا می‌دانید برای جابجائی یک معلم! بله فقط و فقط یک معلم از یک مدرسه به یک شهر دیگر چه فرآیندی را باید انجام دهند. می‌توانید به این سوال پاسخ دهید؟

این سوال را از دائره المعارف اداری و نیروی انسانی که به عنوان مشاور افتخاری (هاشم خان مسعودی) در وزارت آموزش و پرورش هستند و هر هفته دوسه روزی تشریف می‌آورند بپرسید و به مدیران میانی خود بگوئید چرا از اطلاعات و راهنمائی‌های مدبرانه دلسوزانه ایشان پس از چهل سال تجربه استفاده نکردند.

عدم امکان پرداخت حقوق مزایای معلمین/ حدود ۱۶۰۰۰۰۰ ساعت در هفته کمبود معلم/ عدم اصلاح ابهام رتبه بندی

آقای وزیر محترم گذشته‌ها مقصر هستند، اما شش ماه طلائی را مدیران و همکاران نابلد با سرگرم سازی‌های بیهوده از دست دادید و بلائی به سرشما آوردند همچون بلای سیاه شب عیدی که بر سر یوسف خان وزارتخانه آوردند. هر چند رئیس محترم کمیسیون اموزش مجلس جناب منادی می‌فرمایند ما از آقای صحرائی راضی هستیم. اما شما باید بدنه آموزش وپرورش و خانواده‌ها را بسنجید و ببینید.

اما بد نیست شما را با یکسری اطلاعات  که دوستان و مدیران به شما منتقل نکردند. از زبان مسئول قبلی مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات اسبق آشنا نمایم.

ایشان در نوشته خود فرموده بودند که: در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ یازده جلسه مسئولین وزارت آموزش و پرورش با مسئولین مرتبط سازمان امور اداری و استخدامی با ریاست آقای دکتر صدری معاون وقت سازمان داشته اند که در این جلسات مطالب زیادی مورد بحث و بررسی از جمله وضعیت شرایط آن زمان آموزش و پرورش از نظر نیروی انسانی و دانش آموز _کمبود‌ها _نیاز‌ها، انتظارات و... پیش بینی و برآورد ورود دانش آموزان در طی ده سال آینده (۱۴۱۰) –نیاز‌های آموزش وپرورش به معلمین با در نظر گرفتن چندین پارامتر خاص که کمتر مطرح می‌شود (تعداد بازنشسته‌ها، تعداد مدارس، تعداد کلاس فعال، تعداد معلمین فعال بالای بیست سال خدمت، تعداد معلمین مرخصی زایمان، تعداد معلم مامور به سازمان‌ها و نهاد‌ها، تعداد معلمین مامور به مجلس، دانشجو معلمین، ایثارگران و جانبازارن و سایر موارد دیگر ... آماده و یک سند کامل و دقیق در گوشه کتابخانه دفتر نهاده اند). در نهایت دستاوردی که بر اساس ضوابط و مستندات و مصوبات شواری عالی آ. پ  کمبود‌های واقعی به اثبات رسید و مقرر شده بود که با توجه به پیش بینی وضعیت کسری نیروی انسانی بالای آموزش وپرورش و به علل متعدد سالانه پنجاه هزار نیروی جدید (ماده ۲۸ ودانشگاه فرهنگیان) استخدام نمایند (مستندات یازده جلسه ومصوبات وتصمیمات همگی در سازمان امور اداری استخدامی ومرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش موجود است.)

عدم امکان پرداخت حقوق مزایای معلمین/ حدود ۱۶۰۰۰۰۰ ساعت در هفته کمبود معلم/ عدم اصلاح ابهام رتبه بندی

کمبود چند ده هزار معلم در سال آینده

(حدود ۴۰۰ هزار معلم بالای بیست سال سابقه شاغل داریم که با توجه به قانون کاهش ساعات کار این بزرگواران شما علی رغم اینکه ۴۰۰ هزار نیروی شاغل در سامانه دارید و در مدارس حاضر هستند و از این بابت خوشحال هستیم، اما حدود یک میلیون و ششصد هزار( ۱۶۰۰۰۰۰ ) ساعت در هفته کمبود معلم دارید یعنی عددی معادل ۶۷ هزار معلم کم دارید.) سایر شرایط معلمین شاغل و بازنشسته‌ها را در نظر بگیرید هم اکنون شما برای سال آینده نیز چند ده هزار معلم کسر خواهید داشت پس بهتر که از فردای کاری شروع نمائید...

ادامه مطلب مبنی بر دلایل اصلی بحران درآموزش و پرورش یکشنبه‌ آینده 21 آبان منتشر خواهد شد.

برچسب ها: وزیر آموزش و پرورش معلم ساماندهی آینده
ارسال نظر
آخرین اخبار