۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
تعداد بازدید: ۲۷۲۴۶۵
گزارش «خطوط» از افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در سال ۱۴۰۱؛
در حالی که هنوز نرخ دقیق افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها اعلام نشده است ظاهراً برخی از رانندگان تاکسی به بهانه آغاز سال جدید، خودسرانه دست به افزایش نرخ کرایه‌ها زدند.
کد خبر: ۱۱۸۸۲

کرایه‌ها هنوز به نرخ پارسال است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ هزینه استفاده از «تاکسی» به زمان و میزان مسافتی که سفر می‌کنید بستگی دارد. بنابراین هر سال شوراهای شهر نرخ کرایه‌هایی را که رانندگان تاکسی می‌توانند دریافت کنند، تعیین می‌کند. هزینه اصلی برای مسافت است، یعنی هر چه جلوتر بروید، کرایه هم بالاتر می‌رود.

چه زمانی نرخ کرایه‌ها تغییر می‌کند؟

در حالی که اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه این شورا افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را در دستور کار داشتند در اسفند ماه و درست در روز‌های پایانی سال برخی از رانندگان تاکسی به بهانه ترافیک در برخی از مسیر‌های تهران خودسرانه دست به افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی زدند. موضوعی که اعتراض برخی از شهروندان را در پی داشت.
همین هم شد که در نخستین روز‌های فرودین ماه «مرتضی ضامنی» مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور درباره زمان دقیق افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی اعلام کرد که زمان افزایش کرایه به مصوبات شورای شهر در کل کشور باز می‌گردد. اگر در شورا‌های اسلامی شهر‌ها فرایند اصلاح نرخ کرایه انجام شده باشد و تاریخ از اول فرودین درج شده باشد این افزایش نرخ اجرا خواهد شد.
با این حال هر سال در شهر‌های مختلف زمان اجرایی شدن این مصوبات متفاوت است و به همین دلیل تاریخ خاصی برای افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها علام نشد. اما آنچه از جلسات شورای شهر تهران مشخص بود ظاهراً قرار شد که این افزایش قیمت در برخی ۱۰درصدی باشد و در برخی نیز تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کند.

در اسفند ماه و درست در روز‌های پایانی سال برخی از رانندگان تاکسی به بهانه ترافیک در برخی از مسیر‌های تهران خودسرانه دست به افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی زدند. موضوعی که اعتراض برخی از شهروندان را در پی داشت.

شرایط و نرخ‌های جدید هنوز هم اجرایی نشده است

«تاکسی‌ها اجازه افزایش کرایه تا قبل ابلاغ نرخ جدید را ندارند و همچنان حداکثر سه مسافر در تاکسی بنشینند. » این‌ها اطلاعیه‌ای است که معاون نظارت وامور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران، درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی اعلام کرد. وحید سرلک در این باره گفت: « تا قبل از ابلاغ شورای شهر تهران، افزایش نرخ کرایه تاکسی به صورت خودسرانه غیرقانونی است و از شهروندان می‌توانند رانندگان متخلف را به این سازمان معرفی کنند. اگر مسافران در ایام کرونایی مشاهده کردند، راننده تاکسی قصد بیش از ۳ مسافر را دارد، حتماً این تخلف را به سازمان اطلاع بدهند. مسافران مطلع باشند که رانندگان ون‌ها باید ۷ نفر و تاکسی‌ها ۳ نفر مسافر سوار کنند. » براین اساس، ظاهراً مقرر شده است که از ابتدای اردیبهشت ماه این افزایش نرخ در کرایه‌ها اعمال شود.

برچسب ها: سازمان تاکسیرانی تاکسیرانی تاکسی قیمت شورای شهر تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار