۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۱۲۰۳۳۲
شجاعی طباطبایی با اشاره به استقبال از آثار هنر انقلاب گفت: سال گذشته نمایشگاهی برای آثار فاخر داشتیم در عین حال در فضای مجازی بسیاری از این آثار عرضه شد مثلاً برخی از این آثار بیش از یک‌ میلیون بار دیده شده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۰

آثار فاخر تجسمی هنر انقلاب سال گذشته تا ۱ میلیون بار دیده شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، «سید مسعود شجاعی طباطبایی» مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب، اظهار داشت: اتفاق خوب و مبارکی که افتاد این بود که امسال ۳۰ پوستر مبتنی بر دست‌نوشته‌های شهید آوینی تولید کردیم که از هنرمندان توانمند هنر تجسمی برای طراحی آن‌ها استفاده شد. آقای نجابتی هم بر فرآیند کار نظارت کردند. این پوسترها در همه مراکز استان‌ها به نمایش درمی‌آید. سردیس شهید آوینی هم با هنر قدرت‌الله معماریان تولید شده است و سی سردیس در مراکز استان‌ها نصب می‌شود.

وی به هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در هفته هنر انقلاب اشاره کرد و گفت: مجموعه‌ای از ارگان‌ها در کنار هم این اتفاق را رقم می‌زنند، علاوه‌بر مراکز استان‌ها نمایشگاه‌هایی را هم افتتاح خواهیم کرد. در فرهنگسرای نیاوران هم نمایشگاهی داریم که کیفیت متفاوتی دارد. در حوزه هنری سه گالری داریم که به هنر مفهومی اختصاص دارد، در سطح شهر شاهد یک اتفاق بزرگ خواهیم بود که آن استفاده از ظرفیت بیلبوردها و … است که این امکان را فراهم کرده تا چهره‌های هنر انقلاب بیشتر معرفی شوند. این موضوعات باعث می‌شود نمایشگاه هنر انقلاب به خوبی دیده شود.

 مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: سال گذشته نمایشگاهی برای آثار فاخر داشتیم در عین حال در فضای مجازی بسیاری از این آثار عرضه شد مثلاً برخی از این آثار بیش از یک‌میلیون بار دیده شده است.

شجاعی درخصوص ورود هنر انقلاب به مسائل روز جامعه گفت: ما اولین کشوری بودیم که در حوزه گرافیک و کاریکاتور پیگیر کرونا شدیم، حضور جدی در این زمینه داشتیم و مسابقه‌ای برگزار کردیم که ۸۸ کشور در آن شرکت کردند.

این هنرمند و گرافیست تاکید کرد: دغدغه‌های ما در مباحث انقلابی موضوعات زیادی را در بر می‌گیرد. مثلاً وظیفه خودمان می‌دانیم که در کنار مردم مظلوم دنیا بایستم. جالب است که این انتظار را مردم سایر کشورها هم از ایران دارند. بحث انقلاب را محدود به جغرافیای ایران و کشورهای مسلمان نمی‌دانیم، بلکه تمام دنیا را در بر می‌گیرد. همه این اتفاقات هم ذیل هنر انقلاب است. آثار نمایشگاه «کرونا را شکست می‌دهیم» دو میلیون بار در فضای مجازی دیده شد. در ارتباط با اوکراین هم کارهایی را جدی پیگیر بودیم. کار هم به نتیجه رسید و فراخوان هم حاضر شد. یک مسابقه بین‌المللی با نام «تناقض در حقوق بشر» در نظر داشتیم. این سوال اما سوال بسیاری از هنرمندان مطرح دنیاست که می‌پرسند «حقوق بشر کجاست؟». به هر حال ما با جنگ مخالفیم.

شجاعی طباطبایی افزود: اینکه فراخوان این رویداد مرتبط با اوکراین منتشر نشد، به این دلیل بود که فکر کردیم می‌توانیم یک کار موثرتر رقم بزنیم و آن اینکه یک فضایی مثل میدان ولیعصر (عج) پیدا کنیم تا بتوانیم هم مطالبات مردمی را در قالب کاریکاتور مطرح کنیم و هم مباحثی را تحت عنوان واکنش سریع داشته باشیم. چون ریال به ریال پول بیت‌المال برایمان مهم است.

طباطبایی در پاسخ به این سال که ممکن است پوستر یا نمایشگاهی را درباره اوکراین داشته باشیم؟، عنوان کرد: بله این امکان هست./ دفاع پرس

برچسب ها: شهید آوینی مسعود شجاعی طباطبایی قدرت‌الله معماریان فرهنگسرای نیاوران کرافیک کرونا اوکراین
ارسال نظر
آخرین اخبار