۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
تعداد بازدید: ۱۷۴۹۲۴
گزارش «خطوط» از ادامه تحریم‌ها و ممنوع‌التصویری‌ها در سال جدید
تحریم پخش تیزرهای فیلم «شادروان» که در روزهای جشنواره به شدت مورد حمایت صداوسیما و مهم‌ترین برنامه سینمایی تلویزیون قرار گرفته بود، برای بسیاری سوال‌برانگیز بوده است.
کد خبر: ۱۲۰۰۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ به نظر می‌رسد در ماه آغازین سال، بازی تحریم و ممنوع‌الکاری در صداوسیمای ملی بیشتر و قدرتمندتر از همیشه دنبال می‌شود. اتفاقی که بعد از این که فیلم «قدغن» حسین فرحبخش را- به دلیل عدم پخش تیزرهایش- از دور رقابت اکران خارج کرد، حالا گریبانگیر فیلم دیگری نیز شده است. 

تحریم فیلم تحسین‌شده صداوسیما!

ساعاتی پیش عباس نادران تهیه‌کننده فیلم «شادروان» اعلام کرد که ظاهراَ «یکی از بازیگران این فیلم در صداوسیما ممنوع‌التصویر شده- و به این دلیل تلویزیون تیزرهای این فیلم را پخش نمی‌کند». نادران در شرایطی رئیس صداوسیما را بابت ممنوع‌التصویری یکی از بازیگران فیلمش مورد انتقاد قرار داده که «شادروان» در روزهای جشنواره فیلم فجر به شدت مورد حمایت صداوسیما و به خصوص مهم‌ترین برنامه سینمایی تلویزیون بود- و گمان می‌رفت در زمان اکران حمایت‌های محسوسی از این فیلم صورت گیرد. به همین دلیل هم پست نادران عکس‌العمل‌های زیادی در فضای مجازی به وجود آورده- و بسیاری از کاربران ادعای آقای تهیه‌کننده را نوعی بازارگرمی برای فیلمی به شمار آورده‌اند که در زمان اکران چندان مورد توجه قرار نگرفته و کمتر از انتظارات و توقعات موجود فروخته است.

کدام بازیگر ممنوع‌التصویر؟!

عباس نادران البته در پست اینستاگرامی خود نامی از بازیگر خاصی به عنوان ممنوع‌التصویر نبرده؛ اما مرور نام بازیگران حاضر در «شادروان» می‌تواند مسایل زیادی درباره ادعای آقای تهیه‌کننده روشن کند.

در این زمینه باید گفت که در فیلم «شادروان» بازیگرانی مانند سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان و رضا رویگری نقش‌آفرینی کرده‌اند. فهرست نه چندان عریض و طویلی که بررسی ادعای تهیه‌کننده درباره‌شان چندان دشوار نیست- و تقریباً جز دو نفر اول همه‌شان در حال حاضر در تلویزیون یا سریالی روی آنتن دارند، و یا این که یکی از سریال‌های قدیمی‌شان در حال بازپخش است.

یک پست اینستاگرامی

 عباس نادران که در سال‌های اخیر یکی از تهیه‌کنندگان جنجالی سینمای ایران بوده، در اینستاگرام، ادعا کرد که تلویزیون تیزرها و تبلیغات این فیلم را پخش نمی‌کند، و به این دلیل از رییس صداوسیما انتقاد کرد.
او نوشته: «فیلم «شادروان» ۶ میلیاردی شد، این البته خبر خوب است. ولی خبر جذاب‌تر این‌که علی‌رغم همه پیگیری‌ها و دوندگی‌ها، سهم شادروان از تیزرهای تلویزیونی رسانه (به‌اصطلاح) ملی صفر تاست و بعید می‌دونم این عدد تغییر کنه!
بهانه فعلاً ممنوع‌التصویری یکی از بازیگران «شادروان» است، کسی که تو جشنواره هم خوب مزد زحماتش رو گرفت! دلیلی برای این ممنوع‌التصویری به ما هم نگفتن و اصولاً خب اونا اونجا هستن که سوال کنن ، نه این‌که جواب بدن!!
آقای جبلی، ممنون از این‌که در راستای ایجاد اعتماد عمومی، جذب سرمایه‌های جوان کشور و کمک به تولیدات فرهنگی و سینمایی کشور کمک می‌کنید.»

گفتنی است «شادروان» با کارگردانی حسین نمازی و بازی سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان و رضا رویگری داستان دردسرهای یک خانواده حاشیه‌نشین پس از فوت ناگهانی پدرشان را روایت می‌کند.

برچسب ها: سینماگران بازیگران سینما و تلویزیون تلویزیونی سریال تلویزیونی
ارسال نظر
آخرین اخبار