۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
تعداد بازدید: ۱۲۷۳۹۲
۲۲ فروردین در دانشگاه صنعتی شریف؛
آیین رونمایی از مجموعه هشت جلدی «ایران من» اثر رضا منصوری دوشنبه ۲۲ فروردین در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۱۵

مجموعه هشت جلدی «ایران من» رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مراسم رونمایی از مجموعه‌ هشت جلدی «ایران من» تازه‌ترین اثر رضا منصوری که نشر دیبایه آن را منتشر کرده است، از ساعت ۱۸ دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در تالار مجزای کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. در این مراسم بجز نویسنده، ناصر فکوهی و محمدرضا اجتهادی هم سخنرانی می کنند.

منصوری درباره جدیدترین اثرش نوشته است: «چون ایران خانه من است، متعلق به من است، ایرانِ من است، زیستن‌ام در آن معنی داشته و لذتم در دیدن آرامش و رفاه ساکنان آن بوده- شهروندان خانه من! برای آنها نوشته‌ام.»

این‌ها را رضا منصوری به عنوان دیباچه‌ای بر تازه‌ترین اثرش نوشته است. فیزیکدان‌، کیهان‌شناس، استاد بازنشسته‌ دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف که سال‌هاست در زمینه گرانش، نسبیت عام و کیهان‌شناسی پژوهش می‌کند.

دوره نخست کتاب‌ها با نام‌های ایران ۱۴۲۷، واژه‌گزینی در ایران و جهان و چهارسال در وزارت عتف، بیان تصور منصوری از ایران گذشته و آینده، نقش زبان فارسی در توسعه ایران و تجربه اجرایی در زمینه علم و پیچیدگی اجرای ایده‌های توسعه‌ای آن در عالی‌ترین سطح‌ در ایران است.

سه عنوانِ دیگرِ این مجموعه با نام‌های معماریِ علم، سندرم دوره نقل (در دو جلد) و مبانی علم و طراحی مفهومی دانشگاه در ایران و مبانی تفکر در علوم فیزیکی نتیجه تأملات نویسنده در این دوره است.

به اعتقادِ خود نویسنده، همه گزاره‌هایی که در این کتاب‌ها نوشته شده زمانی به خوبی درک می‌شود که خواننده از مبانی تفکر در علوم مدرن و به‌ویژه علوم فیزیکی مطلع باشد.

حضور در این مراسم که به کوششِ کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود، برای عموم آزاد است.

برچسب ها: رضا منصوری رونمایی کتاب دانشگاه شریف تازه های نشر نشر دیبایه
ارسال نظر
آخرین اخبار