۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
تعداد بازدید: ۱۷۳۴۷۳
وزیر اقتصاد درباره گلایه‌ها از نحوه اعتبارسنجی برای پرداخت وام خُرد بدون نیاز به ضامن گفت: برای حل این مشکل تدابیری اندیشیده شده و گفتگو‌هایی با شرکت اعتبارسنجی ایرانیان، بانک مرکزی و شبکه بانکی صورت گرفته تا ایرادات موجود برطرف شود.
کد خبر: ۱۲۰۴۲

تدابیر وزارت اقتصاد برای اصلاح پرداخت تسهیلات خُرد بانکی‌ / می‌توان صادرات نفت خام و میعانات را به ۲.۳ برابر سال ۹۹ رساند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احسان خاندوزی درباره گلایه‌های مردم از نحوه اعتبارسنجی برای پرداخت تسهیلات خُرد بانکی بدون نیاز به ضامن اظهار کرد: برای حل این مشکل تدابیری اندیشیده شده و گفتگو‌هایی با شرکت اعتبارسنجی ایرانیان، بانک مرکزی و شبکه بانکی صورت گرفته تا ایرادات موجود برطرف شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از مردم یا در رکورد‌های این شرکت، رتبه اعتباری ندارند یا در سال‌های گذشته بنابر دلایلی معوقاتی داشته‌اند که با وجود گذشت سال‌ها و با وجود اینکه اکنون خوش‌حساب شده‌اند، اما همچنان رتبه اعتباری پایینی دارند.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: این وضعیت موجب می‌شود این افراد زمان مراجعه به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات متوجه شوند که رتبه اعتباری ندارند تا صاحب تسهیلات شوند و یا با وجود اینکه در سال‌های اخیر خوش‌حساب بوده‌اند؛ اما به دلیل اتفاقاتی که در سال‌های گذشته رخ داده است، رتبه اعتباری آنان پایین آمده است و بنابراین مشمول دریافت وام بدون ضامن نمی‌شوند.

خاندوزی متذکر شد: سال ۱۴۰۱ تمرکز بر حل مشکلات موضوع اعتبارسنجی بوده و برای تحقق این مهم صنعت اعتبارسنجی باید مدرن‌سازی شود، نهاد‌ها شکل گیرد و اطلاعات مربوط به ۸۰ میلیون نفر جمعیت کامل در نهاد‌های اعتبارسنجی قرار گیرد و اعتبارسنجی به‌روز شود تا اعتبارسنجی ۱۰ سال پیش ملاک و مبنا قرار نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماه گذشته، ترمز مخارج و هزینه‌های اضافی دولت کشیده شده و دولت کاملاً بدهکار با کمترین استقراض اداره شد؛ هرچند که تا رسیدن به نقطه مطلوب، هنوز فاصله زیادی است، اما عملکرد هفت‌ماهه دولت نشان می‌دهد با اراده‌های تحول‌گرا می‌توان صادرات نفت خام و میعانات را به ۲.۳ برابر سال ۹۹ رساند.

وزیر اقتصاد مدعی شد مردان اقتصادی دولت نشان داده‌اند که در وعده‌ها صادقند و اهل پایتخت نشینی نیستند.

برچسب ها: سید احسان خاندوزی تسهیلات خرد نفت خام
ارسال نظر
آخرین اخبار