۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
تعداد بازدید: ۱۸۰۲۴۳
شنیده‌های خطوط از فیلمی با بیش از ۶۰ مورد اصلاحیه!
در شرایطی که در روزهای اخیر به خاطر تحریم تیزرهای فیلم «مرد بازنده» توسط صداوسیما رابطه محمدحسین مهدویان با این نهاد مذهبی کشور شکر آب شده؛ حالا خبر می‌رسد که رابطه این کارگردان با سازمان سینمایی نیز چندان بهتر از صداوسیما نیست و این کارگردان با اصلی‌ترین نهاد دولتی سینمایی کشور به اختلافات زیادی رسیده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۵۰

وقتی «شیشلیک» مهدویان کوبیده می‌شود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ اتفاقات اخیر حکایت از این افزایش انواع و اقسام فشارها بر محمدحسین مهدویان می‌کنند. فیلمسازی که با فیلم‌های «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «رد خون» و حتی «لاتاری» محبوب یک طیف خاص سیاسی بود، اما بعد از ساخت فیلم‌هایی چون «درخت گردو»، «شیشلیک» و «مرد بازنده» ظاهرا از چشم آن‌ها افتاده و حالا دیگر نه تنها کارگردان محبوب آن‌ها نیست، بلکه حتی زیر فشار نهادهایی چون صداوسیما نیز قرار گرفته است.
 
شیشلیک یا کوبیده؟!
 
شنیده‌ها حکایت از ورود فشارهای فراوانی به مهدویان می‌کنند. ظاهرا فیلم «شیشلیک» که دو سالی می‌شود در انتظار اکران است، بعد از این‌که سی‌وشش اصلاحیه‌ای را که با آن مواجه شده بود، رفع کرده؛ اخیرا با بیست و پنج اصلاحیه دیگر مواجه شده است- تا مجموع موارد اصلاحی این فیلم برای نمایش عمومی به بیش از شصت مورد اصلاحی بالغ شده باشد
به ادعای خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی و چاپی سینمایی؛ بعد از این که فیلم «شیشلیک» با بیش از شصت اصلاحیه بر این فیلم کمدی مواجه شدند؛ در روزهای اخیر کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم، هفته هنر انقلاب را مجالی کرده‌اند برای رایزنی با مدیران نظارتی سینما برای حل مشکلاتی که فیلم «شیشلیک» با آن‌ها مواجه است. ظاهرا در شب اول هنر انقلاب، محمدحسین مهدویان به همراه محمدرضا منصوری و حبیب والی‌نژاد سراغ مدیران سینمایی رفته تا در صورت امکان مشکلات این اثر را حل کنند. محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی اما ظاهرا رودررو به مهدویان گفته که تنها چیزی که مشکلات «شیشلیک» را حل خواهد کرد، انجام اصلاحات مورد نظر است. گفته می‌شود که او چند باری هم به مهدویان تأکید کرده که فعلا تمرکزش را روی اکران «مرد بازنده» بگذارد و خودش را وارد حاشیه «شیشلیک» نکند.
یک گزارش دیگر هم حکایت از جلسه رودرروی محمدحسین مهدویان با محمدرضا فرجی می‌کند. طبق این گزارش؛ مهدویان با اشاره به اینکه فیلمش پروانه نمایش دارد، از اصلاحیه‌های فراوانی که به «شیشلیک» خورده گلایه کرده او گفته که فیلمش بعد از این که ۳۶ اصلاحیه را برطرف کرده، اخیراً با ۲۵ مورد اصلاحی دیگر مواجه شده است! فرجی اما ظاهرا ادعا کرده که با توجه به فیلم‌های دیگر «شیشلیک» اصلاحیه‌های زیادی نخورده و با انجام آن‌ها مشکلات فیلم قطعا برطرف خواهد شد!
یکی از رسانه‌های رسمی جلسه مهدویان با مدیران سینمایی را چنین توصیف کرده است: اگرچه صحبت‌های طرفین با شوخی و خنده همراه بود و خیلی‌ها از جمله خود کارگردان با نام فیلم شوخی می‌کردند و به خاطر طولانی شدن روند اعطای مجوز آن را به جای «شیشلیک»، «کوبیده» می‌نامیدند؛ اما در چهره محمدحسین مهدویان می‌شد ناراحتی را به وضوح دید، ناراحتی از عدم اکران فیلمی که زیر دست مدیران مختلف در رفت و آمد است تا شاید پس از انجام بیش از ۶۰ اصلاحیه، نهایتا بتواند روی پرده سینماها برود!

وقتی «شیشلیک» مهدویان کوبیده می‌شود!

برچسب ها: سینماگران سینمای دفاع مقدس اکران نوروزی سینما فیلم سینمایی مرد بازنده مهدویان
ارسال نظر
آخرین اخبار