۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
تعداد بازدید: ۲۳۸۴۹۴
تأمین مالی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با اولویت تعاونی‌های دانش‌بنیان؛
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: راهبرد‌های هفت‌گانه بانک تعیین‌کننده خط مشی مجموعه بانک در سال ۱۴۰۱ هستند.
کد خبر: ۱۲۰۷۹

راهبرد‌های هفت‌گانه خط مشی بانک توسعه تعاون در ۱۴۰۱ را تعیین می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حجت‌الله مهدیان اظهار کرد: راهبرد‌های هفت‌گانه همواره تعیین‌کننده خط مشی بانک برای ارائه خدمات با کیفیت به جامعه هدف و عموم مشتریان است.

وی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانکی دولتی و توسعه‌ای عهده‌دار تکالیف متعدد توسعه‌ای است و راهبرد‌های ابلاغی می‌تواند اجزای سازمان را در مسیری هدایت کند تا نقش توسعه‌ای بانک به نحو مناسبی اجرایی شود.

اجرای برنامه‌های متنوع برای تأمین مالی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با اولویت تعاونی‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با یادآوری شعار ابلاغی از سوی رهبری با عنوان تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین عنوان کرد: نخستین راهبرد سال جاری بانک معطوف بر این شعار مهم است و از این رو برنامه‌های متنوعی برای تأمین مالی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با اولویت تعاونی‌های دانش‌بنیان به اجرا درمی‌آید.

مهدیان روان‌سازی و تسهیل اعطای تسهیلات خرد به‌ویژه تسهیلات ازدواج جوانان، قرض‌الحسنه و تسهیلات عمومی به‌صورت غیرحضوری و مبتنی‌بر اعتبارسنجی دقیق و سهولت در اخذ تضامین را به‌عنوان راهبرد دوم اعلام کرد و توضیح داد: آسان‌گیری پرداخت تسهیلات خرد که مورد نظر مقامات ارشد اقتصادی کشور قرار گرفته است، همواره مورد تأکید اینجانب بوده و در همه دیدار‌ها با همکاران شعب بر اهمیت رعایت حال متقاضیان و سهل‌گیری در تسهیلات عمومی اصرار کرده‌ام.

وی متذکر شد: انضباط مالی و بودجه‌ای بخشی از راهبرد سوم بانک توسعه تعاون در سال جاری است که با رعایت این امر مهم بانک طی سال‌های اخیر توانسته است علاوه‌بر انجام تکالیف متعدد، کارنامه مالی مناسبی را رقم بزند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون رعایت بهداشت اعتباری پرونده‌ها را به‌عنوان بخشی دیگر از راهبرد سوم اعلام کرد و ادامه داد: عملیات اعتباری از مهم‌ترین اجزای عملیاتی بانک است و بسیاری از وظایف بانک در این بخش قابل انجام است و رعایت بهداشت اعتباری پرونده‌ها می‌تواند در تداوم مسیر حرکتی بانک در راستای قبول نقش‌های جدید توسعه‌ای مؤثر واقع شود.

تمرکز بر اعطای تسهیلات به‌صورت هدفمند به بخش‌های تولیدی را به‌عنوان چهارمین راهبرد بانک از سوی مهدیان مطرح شد که در این زمینه خاطرنشان کرد: بخش‌های تولیدی در سراسر کشور مجموعاً نمایش‌دهنده قدرت اقتصادی کشور به‌شمار می‌آیند و ایجاد ارزش افزوده در سطح ملی عمدتاً با تقویت بخش‌های تولیدی امکان‌پذیر است، از این رو شبکه بانکی ازجمله بانک توسعه تعاون اولویت ویژه‌ای برای ارائه تسهیلات به بخش‌های تولیدی در نظر گرفته است.

وی یادآوری کرد: راهبرد پنجم معطوف به شرکت‌های تابعه بانک است که با راه‌اندازی آن‌ها مأموریت‌های ویژه‌ای از سوی بانک به آن‌ها محول شده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: فعالیت شرکت‌های تابعه در تکمیل فعالیت بانک است و مشتریان و تعاونگران از مجموع خدمات شرکت‌ها منتفع می‌شوند که با توجه به روند رو به رشد شرکت‌ها در سال‌های اخیر، توسعه بازار و مشتریان آن‌ها و نیز بهبود عملکرد آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

مهدیان گفت: حضور توانمندانه در اجرای طرح‌های ملی ازجمله اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تبصره ۱۸ قانون بودجه، ماده ۵۲ و ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بسیار مهم است که در ششمین راهبرد بانک توسعه تعاون مورد تدقیق واقع شده است.

وی افزایش عزم و انگیزه در میان پرسنل و سازماندهی مناسب نیرو‌های بانک و شرکت به منظور ارائه خدمات شایسته به مشتریان و متقاضیان را به‌عنوان بخشی از راهبرد هفتم اعلام کرد و توضیح داد: سرمایه انسانی بانک مهم‌ترین سرمایه بانک به شمار می‌رود و تمام برنامه‌های مهم بانک و پیشبرد تکالیف ملی و اقدامات توسعه‌ای از طریق نیروی انسانی قابلیت تحقق می‌یابد.

برچسب ها: بانک توسعه تعاون حجت‌الله مهدیان تعاونی‌های دانش‌بنیان
ارسال نظر
آخرین اخبار