۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
تعداد بازدید: ۱۱۵۷۳۰
در تعطیلات نوروزی با افزایش گردشگران اتفاق افتاد
با افزایش تعداد گردشگران در نوروز امسال، اقتصاد صنایع دستی ایلام جانی دوباره گرفت.
کد خبر: ۱۲۱۳۶

صنایع ‌دستی ایلام در مسیر رونق!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ؛ بر اساس اعلام مسئولان ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی، تعداد مسافران در تعطیلات سال نو امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ تا سی درصد افزایش داشته است.

امسال به همت دبیرخانه ستاد خدمات سفر‌های نوروزی استان ایلام، در ایام نوروز نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی برگزار شد و صاحبان غرفه‌ها در ۱۳ روز توانستند حجم عمده‌ای از محصولات خود را بفروشند.

بر این اساس، امسال ۸۸ غرفه و ۹ تخته سیاه‌چادر از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ در شهرستان‌های ایلام، سیروان، چرداول، بدره، دره شهر، دهلران، آبدانان و مهران در قالب عرضه ۳۲ محصول بومی استان دایر شد که فروش محصولات سنتی استان به گردشگران موجی از خرسندی و شعف را در بین صاحبان این غرفه‌ها ایجاد کرد.

صحبت‌ غرفه‌داران نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی ایلام حاکی از رضایتمندی این افراد از درآمد مطلوبی بود که در این مدت کوتاه از محل فروش محصولات خود کسب کردند به گونه‌ای که فروش آن‌ها در این ۱۳ روز با فروش در طی چند ماه و حتی یکسال برابری می‌کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ایلام نیز در این باره گفت: «غرفه‌داران نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات محلی استان یک‌میلیارد و ۴۲۱میلیون‌تومان فروش محصولات در ایام نوروز داشتند که بیشترین فروش محصول برای نمایشگاه ایلام با ۳۲ غرفه و با ۸۶۰ میلیون‌تومان و کمترین میزان فروش برای بدره با پنج غرفه و ۳۰ میلیون‌تومان بود.»

بر اساس اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ ۱۳۸هزار و ۳۷۰ نفر از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در مراکز اسکان اقامت داشته‌اند و یک‌میلیون و ۲۴هزار و ۴۳۵ مورد بازدید از اماکن گردشگرپذیر استان ایلام در ایام نوروز انجام شده است./  خبرگزاری ‌صداوسیما

 
برچسب ها: صنایع فرهنگی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی صنایع‌دستی صنایع دستی
ارسال نظر
آخرین اخبار