۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
تعداد بازدید: ۱۱۷۳۷۱
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره فرمایش مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات و گره نخوردن نتیجه آن به مسائل داخلی گفت: مسئولان و کارگزاران بی توجه به نتیجه مذاکرات باید برای حل معضلات، مشکلات، معیشت مردم و خودکفایی اقتصادی تدبیر کنند و آنها ربطی به گزارش‌های وین نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۳۱۴

حل مشکلات اقتصادی ارتباطی به مذاکرات ندارد/ مسئولان تدبیر کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، حجت الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس در رابطه با تاکید اخیر مقام معظم رهبری پیرامون معطل نشدن مسئولان پیرامون مذاکرات، اظهار داشت: در ابتدا باید شاکر باشیم که خداوند، مقام معظم رهبری را به عنوان هدیه‌ای به ملت‌های جهان علی الخصوص مسلمین عنایت فرمودند.

وی افزود: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری با کارگزاران کشور، چند بخش مهم داشت که یک بخش آن پیرامون مذاکرات وین بود و در رابطه با این بخش، این نکته قابل توجه است که در دولتِ روحانی تمام مسائل کشور اعم از اقتصاد، فرهنگ، کسب و کار به مذاکرات گره خورد و در آخر ترامپ از مذاکرات خارج شد و این اوضاع را رقم زد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: حالا نیز با روی کار آمدن بایدن، آمریکا قصد ندارد ابر قدرت بودن خود را زیر سوال ببرد، اما هم اروپا و هم آمریکا در این زمینه به دلیل رشد و خودکفایی ملت ایران در ابعاد مختلف و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی، به بن بست رسیده‌اند.

سالک با تاکید بر اینکه امروز اقتدار جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف به نمایش جهانی گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: اگر حرکت صنعتی و اقتصادی از حالت جزیره‌ای خارج شود و وحدت رویه‌ای میان سران قوا و دستگاه‌های ذی ربط حاصل شود، حرکت عظیمی تحقق خواهد یافت.

وی اضافه کرد: فرمایش مقام معظم رهبری این بود که مذاکرات مثبت، نیمه مثبت و حتی منفی باشد به هیچ وجه نباید با مسائل داخلی کشور گره بخورد. مسئولان و کارگزاران بی توجه به نتیجه مذاکرات باید برای حل معضلات، مشکلات، معیشت مردم و خودکفایی اقتصادی تدبیر کنند و آنها ربطی به گزارش‌های وین نخواهد داشت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روند مثبت مذاکرات و جلوگیری از زیاده خواهی و مطالبه امتیاز از سوی طرف‌های مذاکره کننده باید ادامه پیدا کند، گفت: اینها بد عهد هستند و امروز بدعهدها به بن بست رسیده‌اند. آنها دروغ می‌گویند و زیر توافق‌ها می‌زنند و روند مذاکرات باید با قدرت و اقتدار و بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری یعنی لغو یکجانبه تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی شکل بگیرد و ادامه پیدا کند.

سالک بیان کرد: در راستای عمل به این تاکید مقام معظم رهبری، شعار سال که مرتبط با تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است باید مورد توجه قرار گیرد و به حمدالله برنامه‌های سران قوا مؤید روند مثبت این اقدامات است و قوای سه گانه باید به ابعاد مختلف شعار سال توجه داشته باشند و در همه زمینه‌ها به ویژه بحث خوراک به خودکفایی برسیم.

وی در پایان تصریح کرد: اقتصاد ما باید صادرات محور و بر اساس خودکفایی درون تشکیلاتی نظام باشد و جلوی واردات بی رویه گرفته شود، از هزینه‌های بیجا جلوگیری شود و کارشناسی‌ها با دقت بیشتری انجام شود./مهر.

برچسب ها: حجت الاسلام احمد سالک مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا مقام معظم رهبری مذاکرات وین اروپا ترامپ
ارسال نظر
آخرین اخبار