۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
تعداد بازدید: ۲۲۷۷۰۱
امیر سرتیپ آشتیانی در ارتباط تصویری با کیشی نوبوئو وزیر دفاع ژاپن حضور نیرو‌های خارجی در منطقه را نامشروع و مخل امنیت دانست.
کد خبر: ۱۲۳۳۲

وزیر دفاع کشورمان: حضور نیرو‌های خارجی در منطقه نامشروع و مخل امنیت استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در گفت‌وگوی تصویری بر گسترش همکاری‌های میان تهران و توکیو تأکید کردند.

امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» در این گفت‌وگوی تصویری با «کیشی نوبوئو» همتای ژاپنی خود ضمن تأکید بر حساسیت جایگاه و اهمیت جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در مناطق مهم ژئوپلتیکی غرب و شرق آسیا، توسعه مناسبات میان دو کشور را در چارچوب صلح و ثبات، مثبت و سازنده اعلام کرد.

وی با اشاره به دکترین و سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران، همکاری‌های جمعی میان کشور‌های منطقه را برای تأمین و حفظ امنیت و ثبات ضروری دانست.

وزیر دفاع کشورمان پس از تشریح ویژگی‌های مناطق مهم خلیج فارس و تنگه هرمز خصوصاً از منظر راهبردی و تبیین رویکرد جمهوری اسلامی ایران بر لزوم برقراری امنیت دریانوردی توسط کشور‌های منطقه، حضور نیرو‌های خارجی را نامشروع و مخل امنیت دانست.

وزیر دفاع ژاپن «کیشی نوبوئو» نیز در این گفت‌وگو پس از بیان نحوه فعالیت ناوگان دریایی این کشور در منطقه غرب آسیا، بر ضرورت همکاری با جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت دریانوردی تأکید کرد.

در بخش پایانی مذاکرات، دو طرف راهکار‌های توسعه مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ دفاع پرس.

 
برچسب ها: وزارت دفاع محمدرضا آشتیانی ژاپن گفت‌وگوی تصویری مسائل ژئوپلتیکی ناوگان دریایی تهران توکیو کیشی نوبوئو
ارسال نظر
آخرین اخبار