۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۳۹۲۵۳۶
مقایسه قلعه‌نویی و مورینیو را مسخره کردید
اینکه امیرقلعه‌نویی می‌توانست بهتر از مورینیو باشد یا مهدی طارمی با تابوشکنی در بارسلونا، رئال‌مادرید یا سایر تیم‌های بزرگ دنیا فوتبال بازی کند، نباید برایمان خنده‌دار باشد.
کد خبر: ۱۲۵

 

به گزارش خطوط به نقل ازورزش سه، هر چقدر مهدی طارمی در فوتبال اروپا می‌درخشد، هم هیجان علاقمندانش در ایران بیشتر می‌شود، هم افسوس‌هایشان و اگر با خودمان فقط کمی رو راست باشیم، این روزها معنای کامل "کلیشه شدن" را می‌توان در همین حسرت‌ خوردن‌های مجازی پس از درخشش ادامه‌دار مهدی طارمی در پورتو پیدا کرد، اما چه کنیم که با هر گل این ستاره بوشهری به صورت ناخودآگاه تکرار می‌کنیم که ای کاش خیلی زودتر از این‌ها شرایط برای حضورت در میان غول‌های فوتبال دنیا مهیا می‌شد؛ که اگر اینطور بود، دفعاتی که فوتبال می‌توانست از ته قلب خوشحال‌مان کند، خیلی بیشتر از دو فصل و چند مسابقه بود.


مجید جلالی مدتی پیش یکی از میهمانان آنتن بود و پژمان راهبر سردبیر ورزش‌سه در مقطعی که این مربی هدایت گل‌گهر سیرجان را برعهده داشت، گفتگویی با این مربی شناخته شده فوتبال ایران در مورد موضوعات مختلف فوتبال انجام داد؛ گفتگویی که بخشی از آن خیلی خیلی بیشتر از محتوای کلی مصاحبه دیده شد و و واکنش‌های بسیاری را نیز به همراه داشت. جلالی در بخشی از این مصاحبه برای اینکه دیدگاهش را در مورد امیر قلعه‌نویی توضیح بدهد، پیش از مطرح کردن نکته‌ای که به نظر می‌رسد از عواقب آن آگاه است، جملات خود را شمرده شمرده و با حالت تاکیدی اینطور به زبان می‌آورد:« من با تمام وجودم و با تمام اعتقادم می‌گویم؛ فقط خواهش می‌کنم بهم نخندید؛ قلعه‌نویی از مورینیو بهتر است. علی دایی از دشان بهتر است و فقط فرقش در محیط است. ما را محکوم نکنید. یک نفر در نازی آباد و با فرهنگ آنجا بزرگ شده و دیگری در بارسلون کنار بابی رابسون رشد کرده است. من و امثال من را محکوم نکنید.»


درخواست جلالی از مخاطبان برای نخندیدن به حرف‌هایش خیلی موثر نبود و این چند ثانیه بدون توجه به دلایل مجید جلالی در توجیه ادعایی که داشت، دست به دست شد و او مدتی بعد در مصاحبه دیگری در مورد آن صحبت کرد و گفت:« هنوز روی آن حرفم هستم. من آن جمله را گفتم و مسایل دیگری را هم مطرح کردم، اما توضیحات را برداشتند و فقط به آن یک تکه پرداختند.»


گل مهدی طارمی در مقابل لیورپول در شرایطی رقم خورد که سایر هم تیمی‌هایش شب بسیار بدی را پشت سر گذاشتند و او بود که علی‌رغم شکست تحقیرکننده 5 بر 1 خانگی پورتو مقابل یکی از بهترین تیم‌های دنیا در سال‌های اخیر، بار دیگر توانایی خود را به رخ کشید، تا به عقب بازگردیم و کمی عمیق‌تر در مورد حرف‌هایی که مجید جلالی در آن مصاحبه مطرح کرده بود، فکر کنیم. عملکرد مهدی طارمی در فوتبال پرتغال چیزی فراتر از چشم‌گیر بوده است. او فقط با یکسال بازی در ریوآوه بدون اینکه درگیر مسائلی نظیر تطابق با فضای جدید و مسائلی از این دست شود، به پیراهن پورتو که برترین تیم فوتبال پرتغال به شمار می‌رود، رسید و حالا که یک فصل و چند مسابقه از حضور او در ترکیب آبی و سفیدهای پورتو گذشته، انتقال او به یک تیم بزرگ دیگر و لیگی معتبرتر بسیار محتمل به نظر می‌آید. به همین دلایل بود که سراغ مجید جلالی رفتیم؛ او با گرمی مصاحبه را پذیرفت تا موضوع اصلی این گفتگوی تلفنی شکل بگیرد؛ گفتگویی که جزئیات سبک بازی مهدی طارمی بخشی از آن است و بخش مهم‌تری از آن به دلیل کشف دیرهنگام استعدادهای فوتبال ایران می‌پردازد و سعی دارد نیروی محرکه‎‌ای باشد برای پایان دادن به این دور باطل در ایران.

برچسب ها: مجید جلالی خوزه مورینیو مهدی طارمی وحید امیری
ارسال نظر
آخرین اخبار