۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید: ۱۴۶۷۸۹
نمایندگان مجلس با لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل موافقت کردند.
کد خبر: ۱۲۵۴۱

معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری بین ایران و برزیل تصویب شد/قوانین الزامی این قانون کدامند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ،نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل، این لایحه را با ۱۸۱ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

سید کاظم دلخوش اباتری در جریان ارائه گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص لایحه مذکور گفت: این لایحه به پیشنهاد وزارت دادگستری در هیات وزیران به تصویب رسید و طی نامه‌ای به مجلس ارائه و در دوره دهم اعلام وصول شد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: موافقت نامه مذکور بستر‌های قانونی برای اتباع دو دولت در راستای زمینه سازی به منظور گسترش مراودات بین دو کشور را فراهم می‌کند و شامل یک مقدمه و ۳۳ ماده می‌شود.

براساس ماده واحده لایحه مذکور؛ معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل مشتمل بر یک مقدمه و سی و سه ماده به‌شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

تبصره- رعایت اصول هفتاد و هفتم (۷۷)، یکصد و بیست و پنجم (۱۲۵) و یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی در اجرای این قانون، الزامی است. /

پایان پیام/خانه ملت.

برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی مجلس شورای اسلامی برزیل
ارسال نظر
آخرین اخبار